“מתעמרים בו”: ביה”ד הצבאי גזר על ראדה 50 יום במאסר

מתוך ימי המאסר שנגזרו עליו, צפוי ניסן ראדה לרצות 40 יום בלבד, לאחר ניכוי שליש וחנינת ראש השנה • 'הוועדה להצלת עולם התורה': "בצבא יודעים שהוא תלמיד ישיבה, אבל נקטו בהתעלמות מתעמרת ודרשו להתייחס אליו כעריק לכל דבר ועניין - בשל עניינים פורמליים"
חיים טוויל
ה' אלול התשע"ח / 16.08.2018 14:05

בית הדין הצבאי ביפו גזר היום (חמישי) על ניסן ראדה, תלמיד ישיבת ‘ראשית חכמה’, שנעצר בגין עריקות – חמישים יום כלא.

מתוך ימי המאסר שנגזרו עליו צפוי ראדה לרצות 40 יום בלבד, לאחר ניכוי שליש ולאחר חנינת ראש השנה.

ב’וועדה להצלת עולם התורה’ של הפלג הירושלמי אומרים, כי למרות דרישת התביעה הצבאית להשית על העריק 120 יום בכלא, בית הדין לא נענה לבקשתם.

אברכי כולל סאטמר בעזרת תורה יצאו לרחוב בר אילן/אפיריון כדי להפגין על המשך המעצר.

מ’הוועדה להצלת עולם התורה’ נמסר: שלטונות הצבא, שיודעים כי אסיר עולם התורה הינו תלמיד ישיבה לכל דבר ועניין, נקטו בהתעלמות מתעמרת ודרשו להתייחס לראדה כעריק לכל דבר ועניין – וכל זאת בשל עניינים פורמליים של הגשת טפסים בלבד.

“הגישה המתעמרת הנ”ל מוכיחה יותר מכל עד כמה שיתוף הפעולה של הציבור החרדי עם חוק הגיוס קריטי עבורם, כי ללא שיתוף הפעולה – חוק הגיוס הופך לאות מתה בספר החוקים של מדינת ישראל”.

בוועדה הוסיפו: “נמשיך בדרכו של מרן ראש הישיבה זצוק״ל ואלפי תלמידי הישיבות ימשיכו לא לשתף פעולה עם חוק השמד של גיוס בני הישיבות”.

ניסן  ראדה נעצר, לטענת קרוביו, ביום רביעי לפני שלושה שבועות, במהלך ביקורת שגרתית של משטרת התנועה, בעת שעשה את דרכו למירון.

לאחר שהתגלה כי הוא עריק מצה”ל, הוא הועבר לידי המשטרה הצבאית ונכלא בכלא צבאי.

במחאה על מעצרו יצאו מאות פעילי הפלג הירושלמי להפגנות סוערות בירושלים ובני ברק – בדרישה לשחררו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות