היועץ מנדלבליט מאיים על הרבנות: אבטל את מונופול הכשרות שלכם

היועץ המשפטי לממשלה איים על הרבנות: אם לא ינותק שכר המשגיחים מבעלי העסקים, כפי שהורה בג"ץ לפני כשנה, מונופול הכשרות יבוטל • מציב תאריך ברור: הגשת תזכיר חוק שמנתק את היחסים בתוך פחות מחודש
אריה ריבקינד
ד' אלול התשע"ח / 15.08.2018 12:41

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שיגר היום (רביעי) מסר לרבנות הראשית ובו הזהיר כי יבטל את המונופול של הרבנות בתחום הכשרות – אם לא יוסדרו יחסי התשלום בין העסקים לבין משגיחי הכשרות. כך דווח בחדשות 2.

לפני יותר משנה קבע בג”ץ, כי יש לנתק את יחסי המשגיח והעסק המושגח, וכי שכר המשגיחים צריך להגיע שלא דרך העסקים שעליהם הם מפקחים.

נכון לעכשיו הרבנות לא יישמה את פסיקת בג”ץ ועל כן הגיע האיום מלשכת היועץ – במכתב שנשלח לראש הממשלה, לרבנים הראשיים, לשר האוצר ולשר לשירותי דת.

בהודעתו מנדלבליט מציב תאריך ברור: אם לא יוגש תזכיר חוק שמנתק את היחסים בתוך פחות מחודש, לא ניתן יהיה לבקש מבג”ץ דחייה נוספת.

אם כך יקרה, ישנה אפשרות כי ייקבע שלא ניתן יהיה לאכוף את הוראות החוק ביחס לגופים פרטיים המעניקים תעודות כשרות, ובכך המונופול ייפגע.

מנדלבליט ציין  במכתב שעד כה לא הועברה טיוטת תזכיר חוק בנושא, למרות החלטת הממשלה: “אנו מתקשים גם לראות כיצד תועבר טיוטה כזו במועד שנמסר לבית המשפט”, נכתב.

יצוין כי הרבנות קיבלה מספר ארכות אך לא ביצעה את ההחלטות ולא פעלה לפי פסיקת בג”ץ בנושא, גם לאחר שאושרו דחיות בהליך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זה הזמן וזו השעה
    15/08/2018 22:20
    יעקב יעקובוף
  1. אלואי שתבטל את המונופול. ויפה שעה אחת קודם.כך נתחיל לאכול יותר כשר ויותר זול. נ