“יש נטייה לצד השמאלי של המפה”: אלו הארגונים עמם נפגשים החיילים

צה''ל פרסם את רשימת הארגונים והמכונים האזרחיים שמורשים להעביר פעילויות שונות לחיילים - ואת רשימת 25 הארגונים שעימם הסתיימה ההתקשרות • ארגון לביא : "לא יתכן כי נושא מהותי שכזה יתנהל במחשכים ללא תיעוד וללא שקיפות"
חיים טוויל
ג' אלול התשע"ח / 14.08.2018 01:07

צה”ל פרסם היום (שני) את רשימת הארגונים והמכונים האזרחיים המורשים להעביר פעילויות שונות לחיילים וקצינים בשירות חובה ובשירות קבע.

המסמך כולל את הרשימה המלאה של הארגונים והמכונים, וכן את הדרגים בצה”ל הנחשפים לפעילויות.

המסמך כולל גם את רשימת הארגונים עמם סיים צה”ל את התקשרותו וכבר אינם מעבירים תוכן לחיילי צה”ל – מאז חודש מרץ האחרון, בהתאם להחלטת קצין החינוך הראשי תא”ל צביקה פייראיזן.

סך הכל הסתיימה ההתקשרות עם 25 מכונים, שכבר לא ייפגשו עם חיילים במהלך שירותם הצבאי.

בין הארגונים שצה”ל ניתק עימם את הקשר ניתן למצוא את עמותת נגישות ישראל, עלמא, רבנים לזכויות אדם, חיב”ה וגם את אנ”א (ארגון אכסניות נוער).

כ-80 מכונים נמצאים ברשימה המותרת, שעדיין יוכלו להיפגש או לארח חיילים – ביניהם הרשות למלחמה בסמים (לחיילים בשירות חובה ומעלה), יד ושם (חובה ומעלה), המועצה לישראל יפה (פיקוד זוטר), עיר דוד (פיקוד זוטר), מרכז פרס לשלום (סרן ומעלה), חוש”ן (סרן ומעלה) פורום קהלת (סא”ל ומעלה), המכון הישראלי לדמוקרטיה (סא”ל ומעלה) ועוד.

צה”ל פרסם את המסמך בעקבות בקשת חופש מידע שהגיש ארגון לביא לדובר צה”ל כבר לפני כחצי שנה.

לאחר שצה”ל נמנע מלהיענות לבקשה, הוציא ארגון לביא מכתב התראה בטרם פניה לערכאות.

מארגון ‘לביא’ נמסר:  “לצערנו, מעיון בממצאים עולה תמונה מטרידה, על פיה ניתן לקבוע כי ישנה נטייה לצד הפוליטי השמאלי של המפה במכונים המחנכים את קציני צה”ל לערכים.

“בין מכונים אלו בולט מכון מנדל, אשר מקבל יחס חריג ומועדף, במסגרתו מתחנכים קציני צה”ל ללא מכרז למעלה מעשור. מדובר בתוכנית אינטנסיבית במיוחד, יום בשבוע, אשר תכניה שנויים במחלוקת ציבורית עמוקה”, אומרים בלביא.

“עוד עולה כי עבודת המטה נעשתה באופן לקוי, ללא ניהול פרוטוקולים, ללא תיעוד שמות המשתתפים וללא פירוט מספר הפגישות ומועדם. לא יתכן כי נושא מהותי שכזה הנוגע לערכי צה”ל ולחינוך קציניו יתנהל במחשכים ללא בקרה, ללא תיעוד וללא שקיפות”.

בארגון הוסיפו כי בכוונתם “לפעול באמצעים משפטיים על מנת להביא לשקיפות ולתיקון הפגמים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות