סקר: הסיכויים של ליאון קלושים • בסיבוב השני: אלקין מביס כל מועמד

סקר חברת 'החדשות' מעלה: יוסי דייטש, המועמד החרדי בירושלים, היה גורף בסיבוב הראשון 23% מהקולות, אחריו עופר ברקוביץ', המועמד החילוני, מקבל 22% מהקולות, ואלקין עם 21% • בסיבוב השני אלקין צפוי לנצח כל מועמד שיתמודד מולו, ודייטש להפסיד לכל מועמד • כל הנתונים
אריה ריבקינד
ג' אלול התשע"ח / 13.08.2018 22:06

מי יישב על כיסאו של ניר ברקת בחודש אוקטובר? על השאלה הזו מנסים לענות מנו גבע ומינה צמח בסקר שביצעו עבור ‘החדשות’.

מהסקר, שפורסם במהדורה המרכזית, עולה כי אילו הבחירות לראשות העיר ירושלים היו נערכות היום, המועמד החרדי יוסי דייטש, שעדיין מנסה לגרד את תמיכת דגל התורה וש”ס – היה גורף 23% מקולות הבוחרים בבירה.

אחרי דייטש – עופר ברקוביץ’, המועמד החילוני מקבל 22% מהקולות, וזאב אלקין עם 21%.  המשמעות היא שאלקין עדיין לא הבטיח את מקומו בסיבוב השני, שרק ממנו יוכל להגיע לכיכר ספרא.

משה ליאון, לפי הסקר, עם סיכויים קלושים – הרחק מאחור עם 11%.

רחל עזריה זוכה ב-6% מהקולות, יוסי חביליו עם 4%, חיים אפשטיין מקבל 3% ואבי סלמן עם 1%.

בסיבוב השני של הבחירות – זאב אלקין מביס כל מועמד מולו:

• אם אלקין וברקוביץ’ עולים לסיבוב שני:  אלקין מקבל 41% מהקולות וברקוביץ’ עם 31%. פער משמעותי של 10 אחוזים.

• אם אלקין ודייטש עולים לסיבוב שני:  אלקין מקבל 42% מהקולות ודייטש עם 31%. פער גדול של 11 אחוזים.

• אם ברקוביץ’ ודייטש עולים לסיבוב שני: ברקוביץ’ מנצח עם 39% מהקולות ויוסי דייטש עם 36%. במקרה זה התוצאה צמודה,  כשרק 3% מפרידים בין השניים.

• אם לאון יתמודד מול אלקין, השר ינצח  בפער משמעותי של 13%.

• אם לאון יתמודד מול ברקוביץ, הוא צפוי להפסיד בהפרש קטן של 2% בלבד.

פילוח המצביעים לפי מגזרים. הקרב המרתק הוא על קולות הלא חרדים בין אלקין וברקוביץ׳:

סקר ירושלים

ממטה המועמד זאב  אלקין נמסר: “הנתונים בסקר מדברים בעד עצמם, אנו מברכים על כך שהציונות הדתית תומכת בשר אלקין בפער אדיר על כל המתחרים ומצטרפת יחד עם כלל הציבורים בירושלים בתמיכה בו לראשות העיר. אין צורך להגיע לסיבוב שני כדי לנצח, אנו מאמינים שבמאמץ משותף נוכל לעשות זאת כבר בסיבוב הראשון”.

עופר ברקוביץ’ מסר בתגובה: ״הסקר שפורסם הערב בחברת החדשות מלמד באופן חד משמעי שאני המועמד היחיד שיכול לנצח במירוץ לראשות העיר, עבור הציבור הציוני בירושלים. אני קורא למועמדים האחרים, חביליו ועזריה, שתוצאת הסקר מלמדת כי מועמדותם היא מועמדות סרק, להפסיק ולסכן את ירושלים.

ברקוביץ הוסיף: ”כצפוי, מיד עם היוודע התוצאות קרא השר אלקין לש”ס ויהדות התורה להתייצב מאחוריו. הדברים מדברים בעד עצמם, אלקין מחפש דיל עם המפלגות החרדיות, על חשבון כולנו. אלקין ויתר על הציבור הציוני. לכן, אין לציבור הציוני בעיר שום פריבליגיה לסיכון מיותר. ירושלים על הפרק, וקודם כל ירושלים” .

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות