3 הרוגים ביום: פועלים נפלו מגובה באתרי בנייה בראש העין ואחיסמך

בן 35, פועל זר מסין, נהרג בנפילה מפיגום בגובה של כארבע קומות במושב אחיסמך שליד לוד • הבוקר נהרגו שני פועלים מיו"ש בראש העין, לאחר שנפלו מגובה
חיים טוויל
ב' אלול התשע"ח / 13.08.2018 18:39

 שלושה הרוגים בתאונת בנייה בתוך יום: פועל זר מסין כבן 35 נהרג היום (שני) בנפילה מפיגום בגובה ארבע קומות באתר בנייה במושב אחיסמך, הממוקם סמוך ללוד.

כוחות הצלה דיווחו על פגיעה רב מערכתית וקבעו את מותו.

ערן אור זך, חובש באיחוד הצלה סיפר: “כשהגעתי לזירה יחד עם צוות ניידת טיפול נמרץ, נתקלנו בפועל זר כבן 35 שסובל מפגיעה רב מערכתית וללא דופק ונשימה. למרבה הצער לא נותר אלא לקבוע את מותו. מדובר בפועל שנפל מפיגום תוך כדי עבודות טיח באתר בנייה”.

מהמשטרה נמסר: התקבל דיווח על פועל שנפל מגובה באתר בניה בשכונת אחיסמך בלוד. מותו של הפועל, נתין זר מסין, נקבע במקום.

מחקירה ראשונית עולה חשד לפיו מדובר בתאונת עבודה. כוח משטרה במקום ונסיבות האירוע נבדקות.

הבוקר נהרגו שני פועלי בניין כבני 30 לאחר שנפלו מגובה באתר של חברת ‘אלקטרה בנייה’, ברחוב המעיין בראש העין. השניים סבלו מפגיעות רב-מערכתיות וכוחות ההצלה קבעו את מותם במקום.

אדם נוסף, כבן 30, נפגע בגפיים ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

הפועלים עמדו על פלטה שחוברה בכבלים לעגורן מחוץ לאתר, כשבשלב מסוים הכבלים התנתקו – והפועלים צנחו אל מותם.

חובש רפואת חירום במד”א יוחאי עצמון סיפר: “כשהגעתי לאתר ראיתי את שני הפועלים שנפלו מגובה שוכבים בצידו של הבניין כשהם מחוסרי הכרה וסובלים מפגיעה רב מערכתית קשה. הם היו ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נקבע מותם. פועל נוסף שנפצע באתר סבל מחבלות בגפיים, טופל תרופתית בשטח ופונה במצב יציב לבית החולים”.

אילן מעודה חובש באיחוד הצלה סיפר: “כשהגעתי לזירה נתקלתי בשני פועלים לכודים וללא רוח חיים תחת מעלית משא. כמו כן פועל נוסף נפצע באורח בינוני ולאחר הטיפול הראשוני בזירת האירוע הוא פונה בניידת טיפול נמרץ להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים”.

מהמשטרה נמסר: התקבל דיווח על תאונת עבודה ברח’ המעיין בראש העין בה נקבע מותם של שני פועלים תושבי השטחים.  נפתחה חקירה ונסיבות התאונה ייבדקו. מהמקום פונה פצוע במצב קל לקבלת טיפול רפואי בביה”ח בלינסון. נציגי משרד העבודה במקום.

יו”ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, אלי אללוף, אמר היום בתכנית ‘כאן הערב’ עם רן בנימיני ויגאל גואטה בכאן רשת ב’, כי תאונות הבנייה נובעות מכשל רב-מערכתי. “כל המערכות לא מעוניינות להתמודד בצורה יסודית ואמיתית עם הבעיה. אם זה הפרקליטות, המשטרה, הקבלנים, משרד העבודה, הבינוי”.

לדבריו, “כל מהנדס יכול להגיד לך מה הולך שם. צריך להכריז על מצב חירום בענף הבנייה. צריך להכניס את כל השרים הרלוונטים. שלא רק הפיקוח יהיה אפקטיבי אלא גם הענישה. לא יכול להיות שאתה מגיע לשר והוא אומר לך ‘זה מה יש לי'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות