תת ניצב שהודח חושף כי התבקש לבדוק מידע על דרעי בניגוד לנהלים

ראש חטיבת המודיעין באגף החקירות במשטרה, שהודח מתפקידו, טוען כי במסגרת תפקידו קיבל בקשות להעביר מידע על השר אריה דרעי - בצורה, לכאורה, לא תקינה
אריה ריבקינד
ב' אלול התשע"ח / 12.08.2018 22:57

מזה תקופה ארוכה מנהל תת-ניצב גיא ניר, שהודח מתפקיד ראש חטיבת המודיעין באגף החקירות במשטרה – מלחמה במפקדיו לשעבר.

לטענת תנ”צ ניר, הוא נמצא בחופשה כפויה מאז חודש דצמבר 2015 בגלל שחשף שחיתויות, כמו גם עבירות פליליות של קצינים בכירים באגף החקירות והמודיעין עליהן הגיש תלונות במח”ש.

באמצעות פרקליטיו פנה ניר ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד בכירים במשטרה, ביניהם המפכ”ל, רוני אלשיך.

על פי הפנייה, פרקליטיו טוענים: “אנו רואים בפרשות הנוכחיות ובדגש על פרשת סיכול מינויו של תא”ל גל הירש כפרשות חמורות אף יותר מפרשת קו 300”.

כעת – על פי דיווח של רביב דרוקר בחדשות עשר,  מעלה ניר טענות על כך שבמסגרת תפקידו, התבקש לבדוק מידע על השר אריה דרעי זאת, לכאורה בצורה לא תקינה.

היה זה כאשר הרשות לאיסור הלבנת הון ביקשה להעביר מידע על דרעי, ששכב תקופה, מרשות לרשות, באופן שנראה לא תקין לראש חטיבת המודיעין.

דרוקר מציין, כי ראש חטיבת המודיעין רואה רק חלק מהתמונה, והוא לא חשוף למידע שמגיע לידי פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, אשר עשוי להסביר מדוע עבר המידע בצורה שנראתה לניר כלא תקינה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: “כל החקירות הללו צריכות להיות מועברות למחלקה לחקירת שוטרים, והעובדה שהן מגיעות לתקשורת פעם אחר פעם רק מעידה על היעדר ידיים נקיות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הם מחפשים להפיל את דרעי זה דברים ידועים
    13/08/2018 14:15
    אברהם שי
  1. ולאט לאט יתגלה האמת