19 טופלו בחשד שחלו במחלת העכברת בעקבות רחצה בגולן

משרד הבריאות בודק מקרים של הידבקויות במחלת לפטוספירוזיס - עכברת • מאז יום חמישי טופלו ב'שערי צדק' שבעה בני אדם בחשד שחלו במחלה • שלושה בני אדם הגיעו ביממה האחרונה לביה"ח 'זיו' בצפת • נחלי הזאכי והזוויתן כבר נסגרו • המחלה עלולה לגרום למוות
חיים טוויל
ב' אלול התשע"ח / 12.08.2018 21:32

במשרד הבריאות אומרים כי המשרד בודק כמה מקרים של חשד להידבקות במחלת לפטוספירוזיס – המוכרת גם בתור ‘עכברת’, וכי מקור המחלה ככל הנראה במקור מים ברמת הגולן.

זאת לאחר שמאז יום חמישי טופלו בבית החולים שערי צדק בירושלים שמונה בני אדם בחשד שחלו במחלה.

שלושה בני אדם נוספים פנו ביממה האחרונה לבית החולים זיו בצפת ,לאחר שרחצו בנחלים ברמת הגולן, וחשו בתסמינים המאפיינים את מחלת העכברת.

בפוריה דווח על 4 חולים, ברמב”ם על חולה אחד ובהעמק על חולה אחד.

לפי דיווח בישראל היום, בשעות הערב הגיעו עצמאית לחדר המיון אב בן 43 ובתו בת 18, תושבי צפת, הסובלים מתסמינים של חום, צמרמורות, כאבי ראש, כאבי בטן ושלשולים. השניים סיפרו לצוות הרפואי, כי לפני עשרה ימים, בילו בבריכת המשושים ברמת הגולן ובהמשך לפרסומים היום, אודות החשש להידבקות ממחלת לפטוספירוזיס במקורות מים טבעיים בגולן, החליטו להגיע לבדיקות בחדר המיון במרכז הרפואי זיו.

האב והבת עברו בדיקות שיישלחו לפיענוח, ויאושפזו לטיפול והשגחה במחלקה פנימית.

מוקדם יותר הגיע צעיר בשנות העשרים לחייו עצמאית לחדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת, לאחר שחש לא בטוב. גם הוא הגיע בשל השמועות על אנשים שחשו ברע לאחר רחצה ברמת הגולן, לאחר שרחץ באחד ממקורות המים בגולן במהלך יום חמישי.

ממשרד הבריאות נמסר: ”בכל מקרה יש לפעול בהתאם לשילוט במסלולי טיולים ברמת הגולן, ומומלץ שלא להיכנס למקווי מים עומדים”.

“לפטוספירוזיס, עכברת, היא מחלה זיהומית שנגרמת על ידי חיידקים שנישאים בעיקר על ידי חולדות ויכולים לעבור לבני אדם. סימנים ותופעות לוואי של המחלה יכולים לנוע בין תסמינים קלים לקשים במיוחד: כאבי ראש, כאבי שרירים, וחום; עד דימום מהריאות (תסמונת דימום ריאתי חמורה), אי ספיקת כליות, או דלקת קרום המוח.

מרשות הטבע והגנים נמסר בתגובה לחשד להידבקות במחלת לפטוספירוזיס: “בהמשך להנחיית משרד הבריאות, סגרה הרשות את הנחלים הזוויתן והזאכי לאחר שנמצא בדיגום ממצא קולי, וזאת עד לביצוע דיגום נוסף. זו תופעה עונתית שחוזרת בכל שנה בה כמות המים נמוכה. סביר להניח שהמקור הוא צואת פרות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות