תפילת ליל שבת, בבית הכנסת: שוטר שלף עט ודרש תעודות זיהוי

שוטר נכנס באמצע תפילת שבת אל בית כנסת בשכונת שפירא בת"א - ודרש מהמתפללים תעודות זיהוי • הסיבה: ללכוד את מפעיל צופר השבת • עורך 'מעריב': "אם לא הייתי רואה במו עיני, לא הייתי מאמין. והכל בגלל שיר של שתי דקות שמבשר על כניסת שבת ומוציא מדעתם את 'הנאורים'"
אריה ריבקינד
א' אלול התשע"ח / 12.08.2018 12:00

 במדינת היהודים: שוטר מהשיטור העירוני של עיריית תל אביב הגיע באמצע תפילת ליל שבת אל בית הכנסת בשכונת שפירא בעיר – ודרש מהמתפללים את תעודות הזיהוי שלהם.

הסיבה?  ללכוד את ‘העבריין’ שהעז להפעיל את צופר השבת, המופעל מבית הכנסת.

עורך העיתון ‘מעריב’, דורון כהן, שנכח באותה עת בבית הכנסת, צייץ בחשבון הטוויטר שלו:

“אם לא הייתי רואה במו עיני, לא הייתי מאמין. שישי בערב, בית הכנסת בשפירא (הייתי שם, אזכרה של אבי), מגיע שוטר באמצע התפילה, מוציא פנקס ועט ודורש ת.ז מהמתפללים.

“למה? בגלל אותו שיר של שתי דקות שמבשר על כניסת השבת ומוציא מדעתם את ‘הנאורים’. אנטישמיות? תהליכים שקרו בגרמניה? תחליטו אתם”.

נתן אלנתן, חבר מועצת העיר ויו”ר ש”ס בתל אביב, המתמודד בבחירות המקומיות על ראשות העיר, אומר בתגובה לחרדים 10: “איומים להסרת הצופר ספגנו, איומים להליכים פלילים אישיים נגדי ספגתי, אבל בליל שבת נחצה הגבול. שוטר מהשיטור העירוני מופיע בעיצומו של יום השבת, תוך חילול מחפיר של קדושת השבת, ודורש מהמתפללים תעודות זהות בכדי לתפוס את ‘העבריין’ שהעז להפעיל את צופר השבת. לאן הגענו?”

לדבריו, “זו  אותה תל אביב בה הונף אתמול דגל אש”ף בניגוד גמור לחוק ומשום מה לא שמענו מילה ממר חולדאי. זו אותה תל אביב שבכל יום ויום בארבע לפנות בוקר מתעוררים התושבים לקול המואזין שמפר את חוק הרעש בריש גלי.  אבל מר חולדאי, גיבור על מערכות כריזה שמשמיעות לכמה דקות את השיר ‘שלום עליכם’, שיר שכל יהודי גדל עליו.

“הגיע הזמן להחליף את חולדאי ולבחור בראש עיר שדואג לתושבים ולא דואג רק למותג תל אביב”.

מהמשטרה נמסר בתגובה:

“מחובתה של המשטרה לבדוק ולטפל בכל דיווח על מטרד רעש המגיע לפתחה וכך היה גם במקרה זה.

בעקבות תלונות רבות שהתקבלו במשטרה ובמוקד העירוני של עיריית ת”א אודות רעש חזק בעוצמתו הבוקע מתוך רמקולים ומפריע לשכנים, הגיעו למקום שוטרים ופקחי עירייה.

לאחר מספר ניסיונות לברר מיהו האחראי בבית הכנסת, הופסק מטרד הרעש ולכן גם לא ניתן דו״ח או כל פעולת אכיפה אחרת.

נציין כי מטרדי הרעש הן מהעבירות המטרידות ביותר את האזרח הנורמטיבי ואנו נמשיך למנוע ולאכוף אותם, הכל בהתאם לחוק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות