לראשונה: הקלטה בקולו של הלוחם האגדי – שאסור להראות את פניו

במלאת 12 שנים לנפילתו בקרב של הלוחם האגדי סא"ל עמנואל מורנו הי"ד בעומק לבנון, שאסור עדיין להראות את פניו - הושמעו לראשונה בטקס האזכרה שלו דברים שאמר בטקס שבו קיבל דרגה
חיים טוויל
כ"ה אב התשע"ח / 06.08.2018 20:27

מאות בני אדם נטלו חלק הערב (שני) באזכרה השנתית לסא”ל עמנואל מורנו הי”ד, הלוחם האגדי שנפל לפני 12 שנים בעומק לבנון.

בעוד תמונתו של מורנו אסורה בפרסום עד היום, לראשונה הושמע קולו בנאום שנשא.

ההקלטה נלקחה מתוך דברים שנשא מורנו כשנה לפני שנהרג.

“עומדים אנו בתפר בין סיומה של שנה ותחילתה של שנה חדשה הבאה עלינו לטובה. השנה החולפת הייתה רצופה באירועים ומשברים אשר איימו על אחדות העם ושלמותו. השנה הוחלפת הייתה רצופה באירועים ומשברים שאיימו על אחדות העם ושלמותו”, אמר עמנואל הי”ד  בהקלטה.

“בעתות משבר ראוי לעיין בדרכו המיוחדת של רבי עקיבא, שכידוע היה מאחרוני חכמי המשנה-התנאים אשר חווה את חורבן בית המקדש השני.

“קיימות שלוש דרגות תגובה מול משבר: האחת – לשקוע במצולות הייאוש והדכדוך. וזו אינה דרכנו כלל ועיקר. הדרכים האחרות מבטאות אופטימיות, אך האחת עדיפה מהשנייה. הראשונה מביטה אל עבר האור שאחרי החושך – הטוב שמעבר לרע ומתעלמת מעצם קיום הרע. זו הדרך הקרויה בפי העם: לראות את חצי הכוס המלאה”.

“יש דרך טובה ממנה – דרכו של רבי עקיבא: “שימוש ברע כמנוף להתחזקות. כידוע, כאשר אדם נמצא בקושי ובמשבר הוא מגלה כוחות נפש שאילולא המשבר לא היו באים לידי ביטוי, בדומה לחייל שעובר מסלול קשה ומייגע. ניתן לומר שלמרות ובעצם בזכות אותם קשיים, הוא יוצא חייל מחושל וטוב יותר.

“ניתן אפוא לסכם ולומר שבדרך האופטימית הראשונה נשארים חזקים, בעוד שבדרכו של רבי עקיבא יוצאים מחוזקים. בעומדנו בפתח שנה חדשה, מי ייתן ונדע לאמץ הסתכלות זו על המציאות, גם בחיי היום יום הפרטיים וכן בחיי האומה. הסתכלות שהופכת משבר למבשר. בתקווה שממשברים אלו נצא מאוחדים ומחוזקים מול האתגרים העומדים לפנינו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עמנואל הצדיק
    06/08/2018 21:00
    Orh
  1. נשמתך תנוח בגן עדן הי’ד אמן ת.נ.צ.ב.ה. אמן