דרעי תוקף: ביבס בהתנהלות חסרת אחריות, רצופת שקרים, פופוליסטי

אחרי שראש עיריית מודיעין חיים ביבס, תקף את החלטת דרעי להפעיל את חוק המרכולים - שר הפנים עונה: "הצעת חוק העזר שהוא הגיש לאישור נעשתה באופן חובבני" • "רוצה לרמוס לחלוטין את העובדים, ולהפוך מאות אנשים לפועלים שעובדים 7 ימים"
אריה ריבקינד
כ"ה אב התשע"ח / 05.08.2018 22:34

משרד הפנים דחה היום (ראשון) את חוקי העזר העירוניים שנחקקו בחמש ערים – על מנת לעקוף את חוק המרכולים. מדובר בחוקי עזר של עיריות מודיעין, ראשון לציון, חולון, גבעתיים והרצליה, שנועדו לאפשר לבתי עסק לפתוח בשבת.

יו”ר מרכז השלטון המקומי, ראש עיריית מודיעין-מכבים רעות, חיים ביבס, הגיב להחלטה במכתב ששיגר לשר הפנים – ואמר כי יעתור לבג”ץ נגדה: “העיר מודיעין תשאר פתוחה ולא אתן לאף גורם פוליטי לגרור אותנו לימי החושך”.

בראיון לרשת ב’ אמר על הודעת משרד הפנים: “מדובר במכתב שמעבר לפוליטיקה זולה של מפלגה סקטוריאלית של לקושש קולות לפני בחירות,  אין פה שום קשר לפתיחת עסקים”.

מלשכת שר הפנים, אריה דרעי, נמסר בתגובה:  “לצערנו הרב, ראש עיריית מודיעין מכבים רעות חיים ביבס, בחר כחלק מקמפיין הבחירות המקומיות שלו בהתנהלות חסרת אחריות, לא רצינית, פופוליסטית ורצופה בשקרים והכל מטעמים פוליטיים זולים”.

במשרד הציגו את העובדות:

“הצעת חוק העזר כפי שהועברה על ידי עיריית מודיעין-מכבים רעות לאישור שר הפנים נעשתה באופן חובבני ולא מקצועי. הבקשה כלל לא התייחסה לנתונים לבחינת התנאי בדבר סיפוק צרכים חיוניים, כפי שקובע החוק. הצעת חוק העזר, מבקשת לאפשר את פתיחת חנויות, וכן מרכולים וקיוסקים באזורי המלאכה והתעסוקה בלא שנקבעה כל מכסה על פתיחתם.

יתרה מכך: על פי הצעת חוק העזר שביקשה לאשר עיריית מודיעין-מכבים רעות בראשות ביבס – פתיחת חנויות בשבת ללא כל מגבלה: מדובר בכל סוגי חנויות למסחר ולא רק מרכולים. מחנויות בגדים, נעליים ותכשיטים ועד בחנויות למוצרי חשמל, ריהוט ועוד.

על פי הצעת החוק, יתאפשר לפתחן בימי המנוחה, בלי שנקבעה כל מגבלה על היקף בתי העסק או כל מדד אחר, חוץ ממיקומן של החנויות באזורי המלאכה והתעסוקה.

נתונים אלו מצביעים על אי ביצוע העבודה הנדרשת והמתחייבת על פי החוק, שאמורה להסביר האם מדובר בפתיחת עסקים בשבת הנדרשים להפעלת צרכים חיוניים, אם בכלל.

תהליכים אלו מלמדים על חוסר מקצועיות ועל זלזול בהוראות החוק. הטענה כי מדובר בניסיון לקושש קולות היא הפוכה ומר ביבס הוא בבחינת הפוסל במומו פוסל.

אפילו עיריית תל אביב, בירת החילוניות של ישראל, ביקשה לפתוח מרכולים בלבד בשבת, בעוד חיים ביבס, ראש עיר חדשה יחסית, רוצה לפתוח חנויות בשבת בכל ענפי המסחר, לרמוס לחלוטין את העובדים, ולהפוך מאות אנשים לפועלים שעובדים 7 ימים בשבוע, ללא שום יום מנוחה.

מר ביבס פירסם כאמור הודעה פופוליסטית, לא רצינית, רצופת אי דיוקים, המתעלמת מהחוק והאמת. חבל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות