“צימרים מתרצים”: מה שמעו חוקרי מס הכנסה בצימרים ובבתי הארחה?

"אני לא יודעת לכתוב ומחכה לבן שלי שיגיע וירשום", "פחדתי לעבור את הסכומים של עוסק פטור", "קיבלתי את הכסף ואז הלכתי לנוח צהרים" • חוקרי מס הכנסה והתירוצים של בעלי הצימרים
שייע קליין
כ"ד אב התשע"ח / 05.08.2018 13:26

אנשי יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכו מבצע ביקורת בעכו ובסביבה.

במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה עכו, נערכו 132 ביקורות שהתמקדו בעיקר בבתי הארחה כפריים ובצימרים, מהן עולה כי כ-13% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

בעלי הצימרים נתגלו כמתרצי תירוצים “יצירתיים” במיוחד: בבדיקה של ספרי החשבונות בצימר ממצפה מנות נמצא כי הרישום האחרון בספרי העסק היה ביום 5/7/18, אך לעומת זאת בספר האורחים נרשם כי מאז התארחו אחת-עשרה משפחות, אשר שילמו בעבור האירוח סך של 47,400 שקלים, שלא תועדו כלל כנדרש.

בעלת הצימר טענה: “אני דיסלקטית וכתב היד שלי נורא ואיום, אני רושמת ביומן האורחים ולפני המע”מ אני רושמת הכל מסודר”.

בעלת הצימר נחקרה והמשך הטיפול בעניינה הועבר למחלקת התביעות.

בעל עסק לבניית בתי עץ ביצע בעת הביקורת עבודות במושב עבדון. מבדיקת החשבונות שלו והצלבת המידע מול הלקוח, בעבורו ביצע את העבודה, הסתבר כי קיבל 35,100 שקלים עליהם לא דיווח.

להגנתו אמר: “לא יצא לי לרשום, אני מבטיח להגיע הביתה ולרשום הכל”.

מבדיקת חוות דעת של לקוחות אשר ביקרו והתארחו בצימר בכפר ורדים וכן מתצפיות מוקדמות שנערכו במקום, נמצא כי לא נרשמו הכנסות בסך של 13,450 שקלים.

בעל הצימר אמר: “פחדתי לעבור את הסכומים של עוסק פטור ולכן לא רשמתי את הלקוחות האלה”.

מבדיקת יומן אורחים של צימרים במושב גורן, נמצא כי בסוף השבוע התארחו שתי משפחות, אשר שילמו בעבור האירוח 7,000 שקלים במזומן, שלא נרשמו בספרי העסק של הצימר.

ההסבר המנומק שסיפקה בעלת הצימר היה: “האורחים הגיעו ביום חמישי ושילמו במזומן, אמרתי לבעלי שנוציא להם ביום ראשון חשבוניות ובינתיים אתם הגעתם…”

בספר הזמנות של צימרים ממושב חוסן נמצא פתק קטן ובו פרטי אירוח של זוג עם שלושת ילדיהם, שהתארחו בצימרים ושילמו 1,700 שקלים בעבור שהותם. מיותר לציין, שההכנסות הללו לא הופיעו בספרי העסק של הצימרים.

בעלת הצימר הסבירה למבקרים: “אני לא יודעת לכתוב ומחכה לבן שלי שיגיע וירשום”.

בעלת צימר במושב אבן מנחם רושמת הכנסות רק אחרי מנוחת הצהרים. מבדיקה שנעשתה בצימר שלה ומתשאול של האורחים שנפשו בו, הסתבר ששילמו 1,300 שקלים במזומן, שלא הופיעו בספרי העסק.

בעלת הצימר, כאמור, טענה: “קיבלתי את הכסף ואז הלכתי לנוח צהרים וחשבתי בערב לרשום קבלה”.

בעלי צימר אחרים ממושב אבן מנחם בטוחים שכולנו בני אדם, כך לפחות על פי ההסבר שנתנו למבקרים שמצאו כי לא רשמו הכנסות בסך 1,500 שקלים אותם שילמה לקוחה, שהתארחה בצימר למסיבת יום הולדתה.

בעלת הצימר טענה בשמה ובשם בן זוגה: “אנחנו רק בני אדם! יתכן שבעלי קיבל את הכסף ושכח לרשום…”

מבדיקת ספר ההזמנות של בקתות אירוח במושב שומרה, נמצא כי אורח שהתארח בצימר במשך מספר שעות, שילם בתמורה 200 שקלים, שכצפוי לא נרשמו בספרים. ההסבר היוצא מן הכלל שנתן בעל הבקתות: “אני בדרך כלל לא עובד על שעתי, זה היה חד פעמי וברח לי מהראש לרשום”.

פעילות הביקורת באזור נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים נגד מעלימי מס והון שחור, במסגרת המדיניות להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע”י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סליחה, אתם עובדים אצלם?
    05/08/2018 20:00
    יהודה
  1. מה כל כך חשוב לתת רוח גבית למסע הציד שלהם בקרב דגי הרקק?

  2. מס הכנסה
    06/08/2018 13:37
    דוד
  3. מס הכנסה גיבורים על אנשים קטנים ותמימים אני בעצמי דווחתי לס הכנסה על אנשים בענף השיפוצים שמעלימים הכנסות במאות אלפי שקלים מסרתי מסמכים ועדות לא נעשה דבר

  4. חכמים על חלשים
    06/08/2018 19:41
    כוכי
  5. בוא נראה אותם מוציאים מביבי נתניהו את המיסים הפרטיים שקבל עבורם פטור. מדינה של חלאות ושקרנים. מס הכנסה בוחר להתלבש דווקא על העסקים הקטנים בשביל עוד 200 שח לכו למנהיגי המדינה ולבעלי הממון!!