קרן ורבורג פינקוס תרכוש את לאומי קארד לפי שווי של 2.5 מיליארד ש”ח

קרן ההשקעות ורבורג פינקוס רוכשת את השליטה בחברת כרטיסי האשראי לאומי קארד. • שר האוצר משה כחלון: "הצלחנו להכניס מקור אשראי חזק, חדש ורענן"
שייע קליין
י"ז אב התשע"ח / 29.07.2018 02:55

בנק לאומי הודיע כי ביחד עם קבוצת עזריאלי הגיע להסכם למכירת לאומי קארד לתאגיד שבשליטת קרן ההשקעות ורבורג פינקוס, בתמורה ל-2.5 מיליארד שקלים.

בכפוף להשלמת המכירה צפוי לאומי לרשום רווח, לאחר מס, בסך של כ-234 מיליון שקלים.

מנכ”לית לאומי רקפת רוסק-עמינח: “בשל החשיבות של לאומי קארד ושירותיה ללקוחות, חתרנו למציאת רוכש בעל מוניטין ועם ניסיון רב בתחומי הפיננסים והתשלומים, שיהיה מחויב לפיתוח ולהצלחת לאומי קארד בדרכה העצמאית החדשה.

“הניסיון שורבורג פינקוס מביאה איתה יסייע ללאומי קארד במימוש האסטרטגיה העסקית. יש כאן הבעת אמון גדולה מאוד של אחת מהקרנות הגדולות בעולם בכלכלת ישראל וזו גאווה לכולנו”.

שר האוצר משה כחלון על מכירת לאומי קארד: “מדובר בצעד ענק בדרך לתחרות ושבירת מונופול הבנקים. לאורך כל הדרך היינו נחושים להכניס שחקן שיחולל תחרות בענף והצלחנו לעשות זאת בניגוד לכל התחזיות וההערכות.

“מקור אשראי חזק, חדש ורענן הוא תשובה תחרותית הולמת לשוק ריכוזי כל כך. התחרות תטיב עם העסקים הקטנים שסובלים ממחנק אשראי חמור ועם הצרכנים שהחברות יתחרו על כיסם. אני מצפה מבנק ישראל להעניק לקרן רישיון בנק תוך שלושה חודשים בדיוק כפי שסיכמנו, במידה והקרן תרצה בכך כמובן”.

עם זאת, לפי הערכות סיכוי קלוש שורבורג פינקוס תרצה להפוך את לאומי קארד לבנק, וזאת בשל הרווחיות הנמוכה יותר שמאפיינת פעילות של בנק מסורתי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות