הנרצח בפיגוע הדקירה באדם: יותם עובדיה הי”ד בן 31, אב לשני פעוטות

יותם הי"ד, עובד חברת ברינקס, הניח אחריו אישה - טל תהל, ושני ילדים - הראל בן שנתיים ועשרה חודשים ואיתי בן שבעה חודשים • הלווייתו תתקיים בשעה 13:00 בגבעת שאול • "מחבל בן עוולה, חדור מטרה לרצוח יהודי, חצה את גדר היישוב ופתח בריצת אמוק עם סכין מרצחים בידו"
חיים טוויל
ט"ו אב התשע"ח / 27.07.2018 10:27

יותם עובדיה הי”ד, בן 31, מהישוב אדם שמצפון לירושלים הוא הנרצח בפיגוע הדקירה שאירע אמש ביישוב.

הלוויתו תצא ב-13:00 מבית העלמין הספרדי בגבעת שאול.

יותם הי”ד, עובד חברת ברינקס, הניח אחריו אישה – טל תהל, ושני ילדים – הראל בן שנתיים ועשרה חודשים ואיתי בן שבעה חודשים.

יו”ר ועד הישוב בבר וענונו כתב לתושבי המקום: “אחד משלנו נפל חלל במערכה הבלתי פוסקת לקיים את זכותנו בארץ ישראל. מחבל בן עוולה, חדור מטרה לרצוח יהודי, חצה את גדר היישוב ופתח בריצת אמוק עם סכין מרצחים בידו. שם הוא נתקל בשלושה תושבים, דקר אותם באכזריות ולבסוף האחרון ביצע ירי לעברו והצליח לנטרלו. לצערי, מסע ההרג הזה מסתיים במותו של תושב היישוב יותם עובדיה הי”ד”.

חברת ברינקס פרסמה הודעת אבל: “בצער רב וביגון קודר אנו מודיעים בזאת על מותו של יותם עובדיה. יותם נרצח בפיגוע רצחני שארע אמש בישוב אדם בידי מחבל. יותם הותיר אחריו אישה ושני בנים בגילאי שנה ושלוש שנים.

“יותם, אשר הצטרף לברינקס לפני עשר שנים , היה טכנאי בכיר ומדריך במקצועו באגף ATM בסניף ירושלים. יותם הוביל את פעילות הטכנאים באיזור ירושלים בצניעות, מקצועיות, יוזמה ויסודיות. אחד משלנו! משפחת ברינקס ישראל מרכינה ראשה ביום עצוב זה”.

מצבו של בן ה-58 שנפצע בינוני השתפר במהלך הלילה. בן ה-41 שנפצע קל שוחרר מבית החולים.

מתחקיר ראשוני עולה, כי המחבל חדר ליישוב לאחר שקפץ מעל גדר הביטחון. עם כניסתו לישוב דקר המחבל שני בני אדם בשעה שישבו מחוץ לבית.

שכן שהזדמן למקום ניגש אליהם בהנחה שמדובר בקטטה, ולאחר שנדקר בעצמו ירה בדוקר שלושה קליעים וחיסל אותו.

לדברי עד ראייה, בשלב זה פגעה במחבל מכונית שעברה ברחוב.

תושבי הישוב התבקשו להסתגר בבתיהם עד תום הסריקות שביצעו כוחות הביטחון זאת מחשש למחבל נוסף.

בעקבות הפיגוע הוחלט בצה”ל לתגבר את פיקוד המרכז בשני גדודים נוספים.

המחבל זוהה על ידי שרות הביטחון הכללי כמוחמד טארק דאר יוסף, בן 17 מהכפר הפלסטיני כובאר – אותו כפר ממנו יצא מבצע הטבח במשפחת סלומון הי”ד בישוב נווה צוף-חלמיש בליל שבת לפני כשנה.

סגן שר הביטחון אלי בן דהן אמר בעקבות הפיגוע בכאן רשת ב’ כי “בסופו של דבר נכשלנו, זה שהיה פיגוע מערכת הביטחון נכשלה. במקרה הזה הם הצליחו לחדור היישוב. אנחנו עושים הכול כדי למנוע את זה, אבל אין ביטחון במאה אחוז. צריך לזכור שמדובר בילד בן 17 שמהיום שהוא נולד הוא שומע רק את ההסתה הפלסטינית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות