ביהמ”ש הורה: צו פירוק זמני להסתדרות פא”י בעקבות דו”ח חוקר

לפי החלטת בית המשפט: עו"ד בניהו לאבל ועו"ד שאול קוטלר ימונו כמנהלים מיוחדים - ויחליפו את ההנהלה הקיימת • המשימה: להחזיר הארגון לפסים של ניהול תקין • צו הפירוק ניתן בעקבות ממצאים חמורים שהתגלו על ידי רו"ח - שמונה לחקור את הטענות שהועלו כנגד הנהלת האגודה
שייע קליין
י"ד אב התשע"ח / 26.07.2018 10:24

השופטת עירית וינברג נטוביץ מבית המשפט המחוזי מרכז קבעה, כי יינתן צו פירוק זמני כנגד הסתדרות פועלי אגודת ישראל. זאת בעקבות שורה של פעולות בלתי חוקיות שבוצעו בניגוד עניינים חמורים.

לפי ההחלטה, עו”ד בניהו לאבל ועו”ד שאול קוטלר ימונו כמנהלים מיוחדים לאגודה ויחליפו את ההנהלה הקיימת, שנמצא כי כשלה בתפקידה.

על פי החלטת בית המשפט, המנהלים המיוחדים יפעילו את האגודה ואת הגופים הקשורים אליה כעסק חי, מתוך מטרה להבריא את האגודה ולתקן את הליקויים החמורים שהתגלו באגודה, שמנוהלת ב-15 השנים האחרונות על ידי חנוך ורדיגר, בנו של אחד מראשי הארגון בעבר – חבר הכנסת לשעבר אברהם ורדיגר ז”ל.

צו הפירוק ניתן בעקבות ממצאים חמורים שהתגלו על ידי רו”ח עופר אלקלעי, שמונה על ידי בית המשפט לחקור את הטענות שהועלו כנגד האגודה.

החוקר מצא, בין השאר, כי ורדיגר מקבל משכורות עתק מהאגודה – למעלה מחצי מליון ש”ח בשנה, פעל למינוי ילדי ו- שני בניו ושתי בנותיו לאגודה וגופים קשורים לה, ומינה מקורבים נוספים, ביצע עסקאות נדלן במליוני שקלים מכספי האגודה בניגודי עניינים חריפים, על מנת להעלות את שווי דירותיו הפרטיות בבית שמש, השתמש באופן אסור במימון קמפיין הבחירות האישי שלו במסגרת סיעת טוב לבחירות בירושלים, ולא השיב כספי הלוואה שניתנו לו מהאגודה למטרה זו.

כמו כן, נמצא כי האגודה מימנה את קמפיין הבחירות של עו”ד שלמה לינצר, מקורבו של ורדיגר, ללשכת עורכי הדין.

עוד התברר,  כי ורדיגר הנציח את שלטונו באגודה ביחד עם מספר מקורבים אליו ולא ערך בחירות באגודה במשך 15 שנה.

כמו כן, החוקר קבע כי עיקר פעילות האגודה הינה פעילות עסקית אסורה ובייחוד בתחום הנדל”ן והשקיעה לשם כך עשרות מליוני ש”ח, בעוד האגודה כמעט ואינה מקדמת פעילות ציבורית וההשקעה בפעילות ציבורית הינה זניחה ביותר. הוצאות השכר באגודה ובגופים הינן מופרזות וגבוהות במיוחד.

על המנהלים המיוחדים שמונו תוטל משימה לא פשוטה: להחזיר את הארגון, שבעברו היה ארגון עובדים שכלל אלפי חברים וביצע פעילות ענפה בתחום ההתיישבות והחינוך וכיום, פעילותו הציבורית היא מועטה ביותר – לפסים של ניהול תקין.

עו”ד מיכל רוזנבוים ועו”ד יניב בריטשטיין, אשר מייצגים חברים באגודה, חשדו כי כספים רבים שהתקבלו בארגון כתוצאה ממכירת נכסי הארגון, ובהם בנק פועלי אגודת ישראל שנמכר ב-2010 לבנק הבינלאומי הראשון תמורת כמאה מיליוני שקלים, מנוהלים על ידי קבוצה קטנה של חברים בארגון שהשתלטו על מוסדותיו.

עורכי הדין טענו, כי האגודה במכוון נמנעת מלהירשם כעמותה בניגוד לחוק, וזאת, בכדי לחמוק מרגולציה ופיקוח הדוקים שמפעיל רשם העמותות.

בעקבות החשד, הגישו החברים באמצעות עו”ד מיכל רוזנבוים בקשה להצטרף לבקשת פירוק שהוגשה כנגד הארגון.

עו”ד רוזנבוים ביקשה מהשופטת למנות גורם מפרק לארגון, שיקבל סמכויות להפעילו על מנת להביא להבראתו ולשימוש ראוי לכספי הציבור שהצטברו בו.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חקירה משטרתית
    26/07/2018 10:53
    שפירא
  1. שמעתי שהוגשה תלונה ליחא”ה.
    לכאורה ורדיגר צפוי להיכנס לכלא

  2. תודה רבה שאתם מפרסמים את האמת
    26/07/2018 11:08
    צחי
  3. היו ברוכים

  4. הסוף לשחיתות
    26/07/2018 13:05
    אחת שיודעת
  5. הגיע הזמן לשים קץ לשחיתות הנוראה הזאת.