“קריאת השכמה”: האבן הענקית שקרסה פונתה מרחבת הכותל • צפו

מנוף העביר את האבן לשער המוגרבים, שם היא תישמר על ידי רשות העתיקות • ארכיאולוג מחוז ירושלים: ''מחר בבוקר יכולה ליפול אבן אחרת וצריך לצאת למשימה לאומית כדי לשמר את האבנים"
יוסף גרינבוים
י"ג אב התשע"ח / 25.07.2018 11:40

מנוף מיוחד פינה הבוקר (רביעי) את האבן הענקית שקרסה מהכותל המערבי, והעביר אותה לאזור שער המוגרבים – שם ישמרו עליה פקחי רשות העתיקות.

בהמשך ייבדק האם ניתן מבחינה הנדסית להחזיר את האבן למקומה.

האבן קרסה ביום שני בבוקר היישר למרפסת של ”עזרת ישראל” וכמעט פגעה באישה שעמדה והתפללה ברחבה.

לפי הערכת הגורמים המקצועיים, משקלה של האבן נאמד בכ-400 קילוגרמים, והיא הועברה באמצעות מנוף מיוחד אל שרידי מעלה המוגרבים.

בימים הקרובים יקיים רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ דיון הלכתי עם הרבנים הראשיים והגר”א נבנצל, לאחר שיקבל את האפשרויות הקיימות מבחינה הנדסית מאנשי רשות העתיקות.

הרבנים הראשיים לישראל הביעו הערכתם לשרת התרבות מירי רגב, ולמנהל רשות העתיקות ישראל חסון ואנשי רשות העתיקות, על הרגישות והמקצועיות בטיפול באירוע חריג זה.

ארכיאולוג מחוז ירושלים, עמית ראם, אמר הבוקר: “כולנו היינו עדים לנפילת האבן לפני יומיים. שיטת הבניה הייחודית מחזיקה עד היום את אבני הכותל. בימים הקרובים נבנה פה פיגום מהקרקעית עד למעלה ברחבת ישראל. נעבור אבן אבן בידיים, באמצעות לייזר ואמצעים טכנולוגים נוספים, כדי לדעת מה גרם לנפילה.

”זה רגע מרגש, רשות העתיקות רואה באירוע הזה קריאת השכמה”, הסביר. ”מחר בבוקר יכולה ליפול אבן אחרת וצריך לצאת למשימה לאומית כדי לשמר את האבנים.

“אנחנו מודעים היטב להלכה ונעשה עבודה מקצועית יחד עם רב הכותל ומשרדי הממשלה, כדי שבשבועות הקרובים נפתח את הרחבה”.

צפו באבן שנפלה מקרוב:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות