הרב עמאר מגבה את הרב שטרן: “העז לומר דברים הכתובים בתורתנו”

רבה הראשי הספרדי של ירושלים מגבה את עמיתו הרב אריה שטרן: "העזו להרים יד ברב גדול בישראל" • רבה הראשי האשכנזי התבטא נגד ארגוני התועבה כשאמר: "הילדים יהיו אומללים בסופו של דבר"
יוסף גרינבוים
י"ב אב התשע"ח / 24.07.2018 16:51

רבה הראשי הספרדי של ירושלים, הגר”ש עמאר, שלח היום (שלישי)  מכתב תמיכה לעמיתו, רבה הראשי האשכנזי של ירושלים, הגאון רבי אריה שטרן, בעקבות ‘העלהום’ נגד בשל דבריו נגד ארגוני התועבה.

“מאד הצטערתי על שאנשים חשובים העזו להרים יד ברב גדול בישראל להוכיחו בדברים קשים, על שהעז לומר דברים הכתובים ומפורשים בתורתנו הקדושה”, כתב הגר”ש עמאר. “תחזקנה ידידיך, ויהיה ה’ עמך”.

הרב עמאר, מכתב

הרב אריה שטרן מתח ביקורת על הפגנות ארגוני התועבה הדורשים לאפשר הליך פונדקאות לשני גברים.

בהקלטה שפורסמה ב’כאן 11′ נשמע הגר”א שטרן משוחח עם תלמידיו בגנות ארגונים אלו. “מה שרציתי לומר בעניין זה, שמלבד עצם האיסור על פי תורה, יש איסור לקיים את המציאות הזו של הלהט”בים בכלל”, אמר הרב. “אבל אף אחד לא מדבר על כך שבעצם מגדלים פה או גורמים להולדת ילדים שנכנסים לחיים מאוד מוזרים ולא טבעיים, של חיים בלי אבא ואמא”.

לדבריו, תא משפחתי המורכב מזוגות כאלה יביא לפגיעה בילדים. “בהחלט יכול להיות שהילדים יהיו אומללים בסופו של דבר, אולי לא בילדותם הקטנה, אבל שיגדלו וימצאו את עצמם בצורה כזו, בצורה לא טבעית. זה נראה לי דבר שמאוד יאמלל אותם ויגרום להם באמת סתם חיים קשים”, הוסיף.

יו”ר מפלגת מרצ ח”כ תמר זנדברג זעמה: “הקהילה הגאה לא זקוקה לחיזוקים ועזרה מרב קיצוני, שוודאי הטיף לתלמידיו נגד שנאת חינם בתשעה באב, וחזר להסית בסיום הצום. הוא ודומיו יכולים לשאוב תסכול רב מהאופן שבו הקהילה הגאה סחפה אחריה מדינה שלמה, בדרך להכרה בשוויון מלא”.

ח”כ איציק שמולי מהמחנה הציוני תקף גם הוא את הרב הראשי: “האומלל היחידי כאן זה אדון שטרן בעצמו, שבגלל אנשים כמותו הם מרחיקים יהודים רבים מהיהדות.

”במקום לנסות ולנהל את פנקס החשבונות של אלוקים עדיף שיחזור בתשובה על הפצת דברי השנאה, ההסתה והבלע בעולם כלפי בני ובנות עמו, שעוד משלם את משכורתו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות