שני טילי פטריוט הפילו מטוס קרב סורי שחדר כשני ק”מ לשטח ישראל

צה"ל הפיל באמצעות שני טילי פטריוט מטוס קרב סורי מסוג 'סוחוי', שחדר כשני קילומטרים לשטח ישראל • המטוס, שהתרסק בסוריה, תקף מורדים סמוך לגבול • אחד הטייסים במטוס הסורי שהופל נהרג, בעוד הטייס השני נעדר
חיים טוויל
י"ב אב התשע"ח / 24.07.2018 14:05

, שני טילי פטריוט שוגרו בצהריים (שלישי) לעבר מטוס קרב סורי מסוג ‘סוחוי’ – והפילו אותו.

המטוס היה במעקב, חדר כשני קילומטר לשטח ישראל ויורט.

סוכנות הידיעות הרוסית ‘ספוטניק’ מדווחת, מפי מקור בסוריה, כי אחד הטייסים במטוס הסורי שהופל נהרג, בעוד הטייס השני נעדר.

מצה”ל נמסר: “החל משעות הבוקר ישנה עלייה במאפייני הלחימה הפנימיים בסוריה ובתוך כך פעילות גוברת של כוחות אוויר סורים. צה”ל נמצא בערנות ומוכנות גבוהים וימשיך לפעול כנגד הפרות של הסכמי הפרדת הכוחות משנת 1974”.

דובר צה”ל מסר בתדרוך לכתבים: “בימים האחרונים יש עלייה בעצימות הלחימה בסוריה וההתקרבות שלה לגבול עם ישראל. אנו ברמת מוכנות גבוהה מאוד של גילוי וירוט כדי לאתר פעילות חריגה שמאיימת על שטחנו, וערוכים גם לאירועי ירי קרקעי ואווירי.

“במהלך היום זיהינו פעילות אווירית רבה במרחב קונייטרה ובדרום הרמה, והעברנו מסרים בכמה צירים ובכמה שפות לגבי האינטרסים הביטחוניים של ישראל, ולפיהם לא נסבול הפרות של הפסקת האש מ-1974.

“זיהינו היום מטוס קרב, סוחוי 22 או 24, שממריא משדה התעופה T4 במהירות לעבר מדינת ישראל וחוצה כשני ק”מ לשטחנו. מערכת הפטריוט שיגרה שני טילים לעבר המטרה. המטוס נפל בשטח סוריה. ככל הנראה המטוס היה בודד. האירוע הסתיים ומאז לא מכירים אירועים נוספים. ידענו שהמטוס סורי. במהלך היום בוצע שימוש במנגנון התיאום עם הרוסים”.

רשת סקיי ניוז בשפה הערבית מדווחת, כי המטוס הסורי התרסק באזור אגן הירמוך בתוך שטח סוריה, הנמצא בשליטת שלוחת דאעש.

גורם בצבא סוריה אמר לסוכנות הידיעות הרשמית: “האויב הישראלי תקף את אחד ממטוסי הקרב שלנו שמכים את הריכוזים של ארגוני הטרור באזור סיידא בפאתי ואדי אל-ירמוכ במרחב האוויר הסורי”.

האירוע החל בשעה 12:30 בצהריים, אז פתח חיל האוויר הסורי בגל תקיפות בעברו הסורי של רמת הגולן. בישראל החלו לעקוב מקרוב אחר המתרחש ומטוסי קרב הוזנקו לאזור הגבול. בשלב מסוים אחד המטוסים, מסיבה שעדיין לא ידועה, נכנס למרחב האווירי הישראלי.

במקביל ליירוט, אזעקות נשמעו בצהריים במועצות האזוריות גולן, עמק הירדן ובעיר קצרין סמוך לשעה 13:40.

לא דווח על נפילות בשטח ישראל.

תושבים בצפת סיפרו כי נצפו שני שיגורים של סוללת יירוט.

ממוקד גולן נמסר: בהמשך לאזעקות בגולן, לא זוהו נפילות. ניתן לצאת ממרחבים מוגנים ולחזור לשגרה. האזעקה הופעלה עקב יירוט.

האזעקות מגיעות יממה אחרי רצף האזעקות שהופעלו בגולן בעקבות שיגור שני טילים בליסטיים סוריים סמוך לגבול עם ישראל, במסגרת הלחימה הפנימית בסוריה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות