“נתניהו אל תפנה את המשפחות” • מבצע לילי: המגורשים חזרו לשאנור

השרה גמליאל: "13 שנה אחרי, יש לאפשר למגורשי צפון השומרון לשוב לבתיהם" • ראש מועצת שומרון יוסי דגן: ''הציבור מצפה לתיקון העוול' • סמוטריץ: "אין היום ילד אחד במדינת ישראל שלא מבין שהגרוש היה איוולת"
חיים טוויל
י"ב אב התשע"ח / 24.07.2018 11:02

13 שנים לגירוש: מגורשי חומש ושאנור חזרו לפנות בוקר (שלישי) במבצע לילי ליישוב שאנור בצפון השומרון יחד עם ח”כ שולי מועלם וח”כ בצלאל סמוטריץ’.

המגורשים ותומכיהם, כ-200 איש, הגיעו במהלך הלילה ליישוב, ונכנסו למבנה המצודה המפורסם הנמצא במקום.

ראש מועצת שומרון בדרך אליהם, פנה לראש הממשלה: “אני מגבה בצורה מלאה את משפחות המגורשים, שעלו לפנות בוקר, לחדש את ההתיישבות בישוב שאנור שנעקר לפני 13 שנים השבוע. בשם רוב הציבור במדינת ישראל בשם רוב שרי הממשלה, של מדינת ישראל אני קורא לראש הממשלה בצורה ברורה, ומפציר בו, אל תפנה את משפחות. המגורשים מחומש ושאנור, 13 שנה לאחר מכן, ברור שזו הייתה טעות. ואת הטעות צריך לתקן.

“זה מה שהציבור מצפה. זה מה ששרי הממשלה מצפים. זה מה שרוב הקואליציה מצפה. היה כאן עוול איום ונורא, היה כאן פשע נוראי של גירוש מיותר ונפשע של יהודים מביתם בארץ ישראל. אני מבקש מראש הממשלה, השאר את המשפחות בשאנור, תן להם לבנות מחדש את הבתים, הציבור מחכה לתיקון הטעות הזו”.

גם השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל דורשת מראש הממשלה שלא לפנות את משפחות מגורי חומש ושאנור. “13 שנה אחרי טרגדיית הגירוש, יש לאפשר למגורשי צפון השומרון לשוב לבתיהם. עלינו כממשלה לאומית להעביר חוק לביטול ההתנתקות מצפון השומרון”,  אמרה גמליאל.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’: “אין טוב יותר מלהמחיש את הרצון האמיתי והכנה לחזור. געגועים גם בלב, וגם בראש, ההבנה שטעויות צריך לתקן. אין היום ילד אחד במדינת ישראל שלא מבין שהגרוש היה איוולת. אחרי שהבנו שזו טעות צריך לתקן אותה. אנו באים היום להביע את הדרישה הזו. הרעיון הוא גם מול ראש הממשלה וגם מול שר הביטחון וגם מול שאר החברים המסר הוא שצריך לתקן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות