“אמא מחליפה” לא יודעת לרשום • התירוצים שאסף מס הכנסה בחיפה והסביבה

במזנון לממכר מיצים טבעיים חשבו שזה "טבעי" שלא לפתוח בכלל תיק במס הכנסה ולא לנהל ספרים בעבור העסק • בעל המזנון טען: "התכוונתי לפתוח תיק בתחילת השנה..."
חיים טוויל
י"א אב התשע"ח / 23.07.2018 16:36

בעל חנות למוצרים לבעלי חיים מקרית אתא, שלא רשם את הכנסותיו מקניית ביקורת, טען בפני המבקרים של מס הכנסה: “אמא שלי החליפה אותי ולא ידעה לרשום”.

המקרה ארע ביום חמישי האחרון, בעת מבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בעיר חיפה ובסביבה שהתקיים בשעות הערב והלילה, ואשר כלל 103 ביקורות, מהן עלה כי בקרב 9% מבין העסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין. למבצע, שנוהל בראשות פקיד שומה חיפה, נבחרו בתי עסק בענפי המסחר התעשייה ומתן השירותים.

במזנון בחיפה לא רשמו הכנסות מיום הביקורת, ההסבר ה”מנותק” שסיפק בעל המזנון היה: “בדיוק התנתק לי החשמל ולא יכולתי לרשום..” לעומתו, בחנות פרחים בה לא נרשמו הכנסות מקניית ביקורת, שהתקיימה מספר ימים לפני המבצע, נאמר למבקרים: “אולי רשמתי מספר תקבולים יחד..”

במזנון לממכר מיצים טבעיים חשבו שזה “טבעי” לא לפתוח בכלל תיק במס הכנסה ולא לנהל ספרים בעבור העסק. בעל המזנון טען: “התכוונתי לפתוח תיק בתחילת השנה..”

במסעדה בחיפה שלא רשמה בספרי העסק הכנסות מיום הביקורת וכן לא ניהלה סרטי קופה אמר בעל המסעדה: “בדיוק הסרט נתקע לנו היום ולכן לא רואים את ההדפסות”. במסעדה אחרת העדיפו הבעלים להטיל את מלוא האשמה על המלצרית ואמרו למבקרים: “המלצרית טעתה בהזמנה והיינו עסוקים עם הביטול…”

“פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים”, אומרים ברשות המיסים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות