לראשונה מזה עשרות שנים: אבן מאבני הכותל נפלה • צפו

אחת מאבני הכותל המערבי ניתקה ממקומה ב'עזרת ישראל' בכותל הדרומי, והתרסקה על מרפסת התפילה הצמודה: אישה אחת שעמדה במקום לא נפגעה • מרפסת התפילה תיסגר זמנית עד לסיום הטיפול של רשות העתיקות • הרב שמואל רבינוביץ: "אירוע נדיר ביותר, אשר פשרו נפלא מבינתי"
חיים טוויל
י"א אב התשע"ח / 23.07.2018 09:56

לראשונה זה עשרות שנים: אחת מאבני הכותל המערבי ניתקה לפנות בוקר (שני) ממקומה ב’עזרת ישראל’ – רחבת התפילה המעורבת שבכותל הדרומי-  והתרסקה על מרפסת התפילה הצמודה לכותל עצמו.

האבן הענקית התרסקה מטרים ספורים מאישה שעמדה במקום ובנס לא נפגעה.

מרפסת התפילה תיסגר זמנית עד לסיום הטיפול של אנשי רשות העתיקות, אך רחבת התפילה המעורבת תמשיך לפעול כרגיל.

רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ’: “אירוע נדיר ביותר שלא אירע עשרות שנים, אשר פשרו נפלא מבינתי. העובדה שאירוע עוצמתי כזה התרחש לאחר צום תשעה באב, בו התאבלנו על חורבן בית המקדש, מעוררת תהיות ושאלות אשר נפש האדם קטנה מלהכילן ומחייבת חשבון נפש. מודה לבורא עולם על שנמנע אסון כבד”.

הגורמים המקצועיים -רשות העתיקות, המשטרה ועיריית ירושלים –  יחקרו את האירוע.

מנכ”ל רשות העתיקות ישראל חסון הסביר בגלי צה”ל מדוע נפלה הבוקר אבן מהכותל המערבי. “זה מבנה בן אלפיים שנה, האבנים האלה סובלות מבליה טבעית. למה דווקא האבן הזו? אנחנו מעריכים שזה נגרם על ידי רטיבות שהגיעה ממוזיאון אל-אקצה”.

לאחר נפילת האבן, הגיעו למקום ראש העיר ירושלים ניר ברקת, מהנדס העיר אדר’ שלמה אשכול ואנשי המחלקה למבנים מסוכנים.

לאחר התייעצויות וכדי למנוע סכנה, הוציא מהנדס העיר צו מבנים מסוכנים לאזור והוא גודר ושולט על מנת למנוע כל כניסה אליו, עד לטיפול רשות העתיקות במקום.

בימים הקרובים תערוך רשות העתיקות מיפוי של האבנים במטרה לשמר אותן ולהסיר כל סכנה.

ניר ברקת: “נס גדול קרה הבוקר כאשר האבן במשקל של כ-100 קילו נפלה בסמוך למתפללת בעזרת ישראל ולא פגעה בה. בכוונתי לבקש ממשרד ראש הממשלה האחראי על המקום, להרחיב את הבדיקות התקופתיות שנעשות באמצעות רשות העתיקות בכותל המערבי גם לעזרת ישראל ולכל אורך הכותל המערבי וכן גם לכותל הדרומי, בכדי למנוע תהליך התפוררות ולוודא שניתן להתקרב לכותל ללא סיכון.

“לאחר השלמת הטיפול התחזוקתי של רשות העתיקות יוסר הצו והרחבה תוחזר לשגרה הנהוגה בה עד כה.”

אבן, הכותל

צילום: דוברות עיריית ירושלים

לפי דיווח ב’כאן’, גם בישיבת הממשלה דנו השרים על הנפילה.

השר משה כחלון “ראיתם מה קרה לכותל? זה מטורף”. השר בנט: “מה זה אומר?”

ראש הממשלה:  “אבן מאסו הבונים. נדון בזה אחר-כך”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות