העתירות נידחו: ערוץ 10 יפעיל את ערוץ הכנסת – כבר תוך שבוע וחצי

חברת GRE, בעלת השליטה בערוץ 10, תפעיל את הערוץ, לאחר ששופטי בג"ץ דחו היום את העתירות שהגישו חדשות 2 וערוץ 20 • תחילה זכה במרכז ערוץ 20, אולם זכייתו בוטלה
אבי כץ
ז' אב התשע"ח / 19.07.2018 12:50

בג”ץ דחה היום (חמישי) את העתירות שהוגשו נגד החלטת מועצת הכבלים והלווין להכריז על זכיית חברת GRE  – בעלת השליטה בערוץ 10 – במכרז ערוץ הכנסת.

המכרז על ערוץ הכנסת התפרסם בחודש אוקטובר 2016. תחילה זכה במרכז ערוץ 20, אולם לאחר ערעור שהוגש, הוכרז ערוץ 10 כזוכה.

עתה, עם דחיית העתירות של חברת ‘החדשות’ של ערוץ 2 ושל ערוץ 20,  יחל ערוץ 10 להפעיל את ערוץ הכנסת – בתוך כשבוע וחצי.

בית המשפט קבע כי אין לקבל את טענת חדשות 2 לפיה הצעת ערוץ 10 לא עומדת בדרישה להצגת רווח שנתי של 5%. עוד נקבע כי אין ממש בטענת חדשות 2 שההצעה הזוכה לא עומדת בתנאי ההשקעה שנקבעו במכרז. כמו כן  דחה את הטענה לפיה יש לתת תוספת ניקוד לחדשות 2 במסגרת סעיף היכולת הטכנולוגית, כמו גם  את כל יתר הטענות נגד ההצעה הזוכה, תוך שהוא מציין שהמועצה ביצעה את הבדיקות הנדרשות לצד יועצים חיצוניים מומחים לעניין.

בנוסף לדחיית עתירת ‘החדשות’, דחה בג”ץ את עתירת ערוץ 20 לבטל את החלטת המועצה משנה שעברה בה הוחלט לפסול את הצעתו, לאור פגמים שנפלו בה.

השופטים קבעו כי ערוץ 20 לא עמד בתנאיו המהותיים של המכרז.

בית המשפט קבע כי חדשות 2 ישלמו הוצאות משפט בסך של 90 אלף ש”ח וערוץ 20 ישלם הוצאות משפט בסך של 120 אלף ש”ח.

יו”ר המועצה, ד”ר יפעת בן חי שגב, אמרה לאחר פרסום ההחלטה: “המועצה הייתה מצויה במשך חודשים תחת מתקפות והכפשות שקריות ובלתי פוסקות של הצדדים המפסידים במכרז, וזאת ללא כל הצדקה או הסבר זולת הרצון להמשיך ליהנות ממשאבי הציבור ללא הצדקה תוך הפעלת ערוץ ציבורי ללא מכרז.

“בית המשפט קיבל באופן חד וברור את עמדת המועצה בכל הנושאים שעמדו בעתירות, שיבח את עבודתה המקצועית של המועצה ודחה על הסף את טענות העותרות. במיוחד, לאור המלים הקשות שנכתבו על חדשות 2, כעת אפשר לראות בבירור שכל הספינים והפרסומים המגמתיים – לא היה בהם שמץ של אמת.

“כפי שאמרתי בעבר, אני שמה את יושרתי המקצועית על מכרז ערוץ הכנסת. כעת הצדק נעשה וגם נראה. אני מאחלת הצלחה גדולה למפעיל החדש של הערוץ, שהוא חיוני לדמוקרטיה ולשקיפות הציבורית בישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות