אישום: תושב ג’לג’וליה חצה הגבול לסוריה עם רחפן והצטרף לדאע”ש

נידאל סלאח, ערבי תושב ג'לג'וליה בן ה-26, קיים קשרים עם ארגון הטרור דאעש כבר לפני שלוש שנים • לאחר שהצליח לחצות את הגבול עם רחפן, חבר לכוחות דאעש ולחם עם מחבלי ארגון הטרור, עד שנתפס על ידי המשטר הסורי • הוא הצליח להימלט, וכשחזר לישראל לפני חודש נעצר בנתב"ג
חיים טוויל
ו' אב התשע"ח / 18.07.2018 12:58

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד נידאל סלאח, בן 26 מג’לג’וליה, כתב אישום בגין חצייה של הגבול לסוריה באמצעות רחפן, הצטרפות לארגון דאעש ופעילות במסגרתו.

סלאח מואשם בעבירות מגע עם סוכן חוץ, יציאה שלא כדין, חברות בארגון טרור, מסירת ידיעה לאויב ועבירות נוספות.

לפי כתב האישום, במהלך החודשים יולי עד אוקטובר בשנת 2015, על רקע הזדהות אידיאולוגית-דתית שפיתחו עם ארגון הטרור הרצחני דאע”ש, החליטו סלאח ומכריו תושבי ג’לג’וליה לצאת מישראל לסוריה כדי לחבור לכוחות דאע”ש, להשתתף בפעילותם ולסייע בלחימתם נגד הממסד הסורי.

במסגרת התכנית הוחלט כי בעוד האחרים יטוסו מישראל לטורקיה וממנה יחצו את הגבול לסוריה, סלאח וחברו חוסאם חגלה, יחצו את הגבול לסוריה ישירות מישראל באמצעות מצנחי רחיפה.

לצורך זה רכשו השניים רחפנים, למדו על הפעלתם בצפייה בסרטוני הדרכה, והתאמנו בשימוש בהם בשטחים פתוחים סמוך לג’לג’וליה.

בשלב מסוים הודיעו האחרים כי אין באפשרותם להמשיך לקחת חלק בתוכנית, מסיבות שונות.

לאחר שבחנו סלאח וחוסאם באמצעות מפות את שטח ישראל הסמוך לגבול עם סוריה, הגיעו השניים באוקטובר 2015 עם רחפנים אל נקודת יציאה שבחרו ברמת הגולן והחלו לנסות להמריא לכיוון סוריה.

עקב תקלה טכנית ברחפן של חוסאם, ניסיונותיו להמריא לא צלחו ולכן החליטו השניים לחזור לבתיהם בג’לג’וליה.

כמה ימים לאחר מכן, בשעות הצהריים, נסע סלאח שוב לנקודת היציאה, ממנה המריא לכיוון סוריה. בעודו באוויר הצליח סלאח להימנע מפגיעת ירי שבוצע לעברו מהצד הסורי, ואז נחת בשטח סוריה בהצלחה, לצורך ולקראת חבירתו לכוחות דאע”ש.

החל ממועד נחיתתו בסוריה שהה סלאח בחברת כוחות דאעש שונים מעל שנתיים וחצי. הוא בא במגע ועמד בקשר עם פעילי דאעש רבים במקומות שונים ברחבי סוריה, ונטל חלק בפעילות הארגון.

בפתח תקופת שהייתו בסוריה הוא נעצר, נכלא, ונחקר בברוטאליות, לרבות באיומים, אלימות ועינויים, על ידי גורמי דאע”ש שונים, להם מסר בכפייה מידע שונה אודות ישראל, וכן ניסה להימלט מגורמי דאע”ש בדרכים שונות, אך נתפס.

סלאח מסר לחוקריו כי הגיע לסוריה על מנת לחבור לכוחותיהם, ולבסוף הצליח לזכות באמונם של גורמי דאע”ש ושוחרר.

לאחר ששוחרר הצטרף ונרשם הנאשם באופן רשמי לדאע”ש.

לאחר קרב בו לחם לצד דאע”ש נגד המשטר הסורי, נפל סלאח בשבי כוחות המשטר ולאחר תקופה מסוימת הצליח להימלט ממנו.

לאחר הימלטותו, בסוף חודש מאי 2018, עבר סלאח באמצעות מבריח מסוריה לטורקיה. ב-21 ביוני 2018 הוא טס לישראל, מלווה בבני משפחתו ועורך דינו, ונעצר עם נחיתתם בנמל התעופה בן גוריון.

בבקשת המעצר כתב עו”ד רועי רייס מפרקליטות מחוז מרכז: “לאור חומרת, טיב ואופי מעשיו, אשר בבסיסם הזדהות עם ארגון טרור הידוע באלימותו ואכזריותו יוצאות הדופן, קיים יסוד סביר לחשש שיסכן את בטחון הציבור”.

הפרקליטות ביקשה את המשך מעצרו של סלאח עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדו.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות