החרדים מתקפלים: יצביעו בעד חוק הלאום למרות סעיף השפה הערבית בחוק

הח"כים החרדים סיכמו להמשיך ולהתבטא פומבית נגד החוק, וספציפית נגד סעיף השפה הערבית, לאות סולידריות עם הח"כים הערבים • עם זאת, יצביעו בעדו • ראש הסגל של ראש הממשלה נזף במקלב בעקבות הניסיון לסייע לערבים לשנות את סעיף השפה: עברתם כל גבול
אריה ריבקינד
ה' אב התשע"ח / 17.07.2018 10:04

חברי הכנסת החרדים החליטו להצביע בעד חוק הלאום, למרות סעיף השפה הערבית. כך פורסם הבוקר (שלישי) בתכנית ‘הבוקר הזה’ ברשת ב’.

לפי הדיווח של זאב קם, לאחר ששוחחו ביניהם, סיכמו חברי הכנסת להמשיך ולהתבטא פומבית נגד סעיף השפה הערבית בחוק, לאות סולידריות עם הח”כים הערבים.

עם זאת, כשהחוק יעלה להצבעה במליאת הכנסת בהמשך השבוע, בכוונת החרדים להצביע בעדו ולא לעורר משבר קואליציוני. זאת, למרות האמירות הקשות שהשמיעו בימים האחרונים נגד החוק בכלל, ונגד סעיף מעמדה של השפה הערבית בפרט.

אתמול פורסם ב’כאן’, כי ראש הסגל של ראש הממשלה, יואב הורביץ, נזף בחבר הכנסת אורי מקלב בעקבות ניסיונם של חברי הכנסת החרדים לסייע לחברי הכנסת הערבים לשנות את סעיף השפה בחוק הלאום ולהעניק לשפה הערבית מעמד גבוה יותר בחוק.

בשיחה הקשה בין השניים אמר הורביץ למקלב, כי הוא וחבריו לסיעה עברו כל גבול: “לא נסכים יותר לשינוים בחוק הלאום. זו הפרה של כל הסיכומים בינינו. לא נאפשר להעניק לשפה הערבית מעמד רשמי. לא יהיו עוד שינויים בחוק הזה”.

ראש הממשלה מתנגד לכל שינוי בסעיף מעמד השפה הערבית שמקבלת בחוק מעמד מיוחד, אך לא מעמד של שפה רשמית.

בין חברי הכנסת החרדים לערבים קיימות הסכמות בנושאים שונים כמו אי התערבות בענייני דת ומדינה או גיוס לצה”ל ובשל כך ביקשו חברי הכנסת הערבים להיעזר בהם לשינוי החוק.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות