בעלות של 12 מיליון שקלים: המשרד לשירותי דת ישדרג את מערת אליהו בחיפה

השר דוד אזולאי ברך את העוסקים במלאכה שהביאו לידי גמר החלטה קואליציונית • מנכ"ל המשרד, עו"ד עודד פלוס: "מדובר במקום מקודש המשמש כמוקד עליה לרגל לעשרות אלפי מתפללים בכל שנה. לטעמנו המקום לא מקבל את הכבוד הראוי לו"
יוסף גרינבוים
ג' אב התשע"ח / 15.07.2018 19:21

מדינת ישראל החליטה: מערת אליהו תשופץ ותשודרג בעלות של 12 מיליון, זאת בעקבות החלטת ממשלה מהחודש שעבר  “לשדרג, לשפץ, לשמר ולהנגיש את אתר מערת אליהו הנביא בחיפה כיעד תיירותי לקהל הרחב”.

במשרד לשירותי דת קיימו במהלך החודש האחרון ישיבות עבודה סביב שיפוץ מערת אליהו בחיפה.

“מדובר במקום מקודש המשמש כמוקד עליה לרגל לעשרות אלפי מתפללים בכל שנה”, אומר מנכ”ל המשרד, עו”ד עודד פלוס. “לטעמנו המקום לא מקבל את הכבוד הראוי לו ולכן החלטנו להציב את המקום בסדר עדיפות מהמעלה הראשונה”.

על פי נתוני המשרד לשירותי דת, לאתר מערת אליהו בחיפה מגיעים מידי שנה 750,000 איש. את האתר מנהל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים.

השיפוץ יתבצע כהמשך לשיפוץ הגדול שבוצע בקבר הרמב”ם בטבריה ובקברו של השל’ה הקדוש – שם נדרשים עוד כ-2.75 מיליון שקלים, כדי לסיים את השיפוצים.

אל מתחם ציון הרמב”ם, בו קבור גם השל”ה הקדוש, מגיעים מידי שנה כ-700,000 איש. השיפוץ הרב שנערך במקום הפך את ציון הרמב”ם והשל”ה לנגיש עבור נכים, תשתיות הציון שופצו, ונערכה במקום עבודת אדריכלות.

“אנו נמצאים בערב היציאה לבין הזמנים, ימים בהם משפחות רבות יוצאות לנפוש באזור הצפון. אני מזמין את היוצאים לצפון לקברו של הרמב”ם והשל”ה הקדוש בטבריה – לראות את העבודה הרבה וההשקעה שנעשתה במקום”, אומר פלוס.

במשרד לשירותי דת מציינים כי בשנה האחרונה חל שינוי גדול בנושא קברי הצדיקים הנמצאים בטיפול המרכז הארצי למקומות קודשים. המשרד מטפל בנושאי הסדרת התב”ע של ציון רבי יונתן בן עוזיאל כמו גם הסדרה ושיפוץ של ציוני צדיקים רבים.

בפרויקט השיפוץ של מערת אליהו בחיפה וקברי המרב”ם והשל”ה הקדוש חברו אל המשרד לשירותי דת, משרדי התיירות, פריפריה ופיתוח נגב וגליל וכן ירושלים ומורשת, בכדי לשמר לשפץ ולהרחיב ואף להנגיש לנוחות באי המקום, תוך פיתוח והתאמת התשתיות בהתאם להיקף המבקרים במקום, ההולך וגדל משנה לשנה.

השר לשירותי דת דוד אזולאי ברך את העוסקים במלאכה, ש”הביאו לידי גמר החלטה קואליציונית, שברוך ה’ כעת יוצאת אל הפועל, וזכות התפילה תעמוד לעם ישראל. הגיע העת שגם מקומות ואתרים החשובים לציבור המסורתי בישראל יקבלו את הראוי להם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות