רה”מ: לא הסכמנו בלי הפסקת העפיפונים • ליברמן: לא נכיל אותם

שר הבטחון: "מקווה שחמאס יסיק מסקנות. אם לא – הוא ישלם מחיר כבד" • נתניהו: "שמעתי שאומרים שהסכמנו להפסקת אש שלא כוללת את טרור העפיפונים - זה לא נכון" • השר בנט: הפסקת אש בלי הפסקת טרור האש זו לא הרתעה - זו כניעה" • ישראל כץ: "אין אופציה להמשיך במצב הקיים"
אריה ריבקינד
ג' אב התשע"ח / 15.07.2018 11:42

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לאפשרות של המשך טרור העפיפונים ובלוני התבערה בחסות הפסקת האש שסיימה את סבב הלחימה ביום שבת בעזה – ואמר כי ישראל לא תשלים עם שיגור עפיפונים ובלונים..

“אין לנו שום כוונה להכיל – לא רקטות, לא עפיפונים, לא כטב”מים ולא שום דבר אחר”, אמר ליברמן.

לדבריו, “עברנו סוף שבוע סוער. חמאס ספג מכה קשה. הרקטות שפגעו בשטח ישראל, וגם האזעקות והאנשים שרצים לממ”דים – זו מציאות בלתי סבירה, ואנחנו לא מתכוונים להשלים איתה”.

הוא הוסיף: “אני מקווה שחמאס יסיק מסקנות. אם לא – הוא ישלם מחיר כבד”.

ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת הממשלה: “במהלך השבת פגענו בחמאס באופן משמעותי וקשה. מי שפוגע בנו אנחנו פוגעים בו בעוצמה רבה. צה”ל הנחית על החמאס את המכה הקשה ביותר מאז צוק איתן. מקווה שקלטו את המסר. שמעתי שישראל הסכימה להפסקת אש ללא הפסקת טרור העפיפונים – זה לא נכון”.

קודם לכן הבוקר מתחו השרים נפתלי בנט וישראל כץ ביקורת על מדיניות הממשלה מול ארגון הטרור חמאס.

השר בנט אמר בכניסתו לישיבת הממשלה: “במשך שלושה חודשים אנחנו עדים לטרור אש של כאלף בלוני נפץ ותבערה על תושבי עוטף עזה. רק בימים האחרונים תושבי הדרום ספגו כ-200 רקטות. בתזמון שנוח לו, חמאס מכתיב שעכשיו תהיה הפסקת אש”.

בנט הוסיף: “שיהיה ברור: הפסקת אש בלי הפסקת טרור האש זו לא הרתעה – זו כניעה. אני ושרת המשפטים נתנגד בקבינט לכל הפסקת אש שמאפשרת לחמאס להתחמש מחדש ולהמשיך לשגר בלוני אש לעבר תושבי הדרום. הגיע הזמן לפעול”.

השר ישראל כץ אמר כי הוא מצפה משר הבטחון להביא לקבינט הצעה לקביעת מדיניות ברורה מול חמאס.

“מיטוט החמאס וחיסול הטרור או היפרדות מכל אחריות אזרחית ויצירת קו גבול עם הרתעה מלאה – כמו מול סוריה ולבנון. אין אופציה להמשיך במצב הקיים. זה לא הוגן כלפי תושבי עוטף עזה ופוגע בביטחון מדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות