מכה לפרקליטות • ‘העליון’: הקטין הנאשם בפרשת דומא – למעצר בית

בית המשפט העליון דחה את ערעור המדינה והורה על שחרור הקטין למעצר בית, עם הגבלות מחמירות • פרקליטו: "ערר המדינה טוב שלא היה מוגש כלל, והוא סימל רדיפה ואת המשך העינויים"
חיים טוויל
ג' אב התשע"ח / 15.07.2018 10:28

שופט בית המשפט העליון עופר גרוסקופף דחה הבוקר (ראשון) את ערר המדינה על החלטת בית המשפט המחוזי לשחרר למעצר בית את הקטין המואשם במעורבות בתכנון הרצח בדומא.

הקטין ישהה במעצר בית מלא ויוטלו עליו שורה ארוכה של תנאים מגבילים, הכוללים איסור יצירת קשר נרחב מאוד וכן איזוק אלקטרוני.

עו”ד ציון אמיר, פרקליטו של הקטין: “ללא ספק דחיית ערר המדינה על ידי בית משפט העליון נעשתה כדין וכצדק. אמנם חלפו כשנתיים וחצי של מאבק משפטי ארוך ונוקב אך יש להתנחם בשני דברים – האחד בשחררו ממעצר, השני הקביעות אותם קבע בימ”ש על העינויים אותם עבר הקטין במהלך חקירותיו שכתוצאה מכך נפסלו ההודאות שנגבו באמצעים פסולים כאלו”.•

הוא הוסיף: “אני מקווה מאד שהפרקליטות תלמד ותפנים את העמדה שהובאה בהחלטות בימ”ש המחוזי וגם בבימ”ש העליון ותשקול את ביטול ההליכים או לפחות את חלקם המכריע המתנהלים כנגד הקטין”.

עו”ד עדי קידר מארגון חוננו: “ערר המדינה טוב שלא היה מוגש כלל, והוא סימל רדיפה ואת המשך העינויים כנגד הקטין, ובעיקר העדר הפנמה ואי קבלה של הכרעת משפט הזוטא בידי הפרקליטות.

“בימ”ש העליון מקבל את טענותינו, כפי שקבע גם בימ”ש המחוזי, וקובע כי החלטה של משפט הזוטא יוצרת כרסום של ממש בעוצמת הראיות בעיקר כלפי האישומים החמורים. לאחר פסילת הראיות שהיווה את סיומו המוחץ של השלב הראשון במשפט זה, נתפנה כעת כאשר הקטין משוחרר עד לזיכויו המוחלט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות