בנט: “לא מכיר דרישה ישראלית לסיום שיגור עפיפוני התבערה”

השר נפתלי בנט "אני נגד הפסקת אש שאין בה הפסקה מוחלטת של שיגורי בלוני ועפיפוני תבערה" • אורי אריאל אמר: "אני לא יכול להסביר את מדיניות הממשלה, כי מה שאני לא מבין אני לא יכול להסביר" • גורמים בג'יהאד האיסלאמי ובחמאס: הפסקת האש אינה כוללת שיגור עפיפונים
אריה ריבקינד
ג' אב התשע"ח / 15.07.2018 08:54

הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס היום (ראשון) ב-12:00 בצל הדיווחים על הפסקת האש בדרום.

השר נפתלי בנט, חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, סבור שחמאס הכתיב את התנאים להפסקת האש. לדבריו, נגיע לסבב נוסף תוך כמה חודשים – כיוון שחמאס ימשיך לשגר בלוני תבערה.

בראיון שהעניק לאריה גולן בתכנית ‘הבוקר הזה’ בכאן רשת ב’, אמר בנט: “אני נגד הפסקת אש שאין בה הפסקה מוחלטת של שיגורי בלוני ועפיפוני תבערה. אני לא מכיר דרישה ישראלית כזו כחלק מהסכם הפסקת האש, וגם לא דרישה לסיום התחמשות של חמאס”.

לדבריו, צריך לפרז באופן חד-צדדי את רצועת עזה. “זה כולל מהלכים צבאיים, מדיניים ואזרחיים. הצגתי את התכנית לראש הממשלה נתניהו. זה מאוד מתוחכם, מפתיע ושונה. לא צריך כל הזמן אותו דבר, ובטח לא הבלגה והכלה – שרק מולידות הסלמה”.

גם שר החקלאות אורי אריאל אמר: “אני לא יכול להסביר את מדיניות הממשלה, כי מה שאני לא מבין אני לא יכול להסביר. הפסקת אש לא טובה לתושבי שדרות ולא טובה לעם ישראל”.

אריאל הוסיף כי מאפשרים לחמאס להתארגן לסבב נוסף שיהיה בעוד שבוע או בעוד שעתיים ואנחנו אלו שמזמינים אותו.

“אנחנו באותה קלחת, שבמקום להכריע אנחנו מנסים לנהל את הסכסוך. זה לא נוגע לממשלה או לקבינט – חמאס מקבל את ההחלטות. אני הצעתי שהממשלה תרד היום לשדרות, ולצערי זה לא קורה, אז אני בדרכי לבד לשדרות. אני חושב שזה יותר חשוב מלדון היום בישיבת ממשלה”, אמר השר.

בתוך כך,  גורמים בג’יהאד האיסלאמי קובעים כי הפסקת האש בין הנהגת הרצועה לבין ישראל אינה כוללת את שיגור עפיפוני התבערה. כך סיפר הבוקר העיתונאי סלימאן א-שאפעי בראיון לאברי גלעד והילה קורח בערוץ 2.

דבריו של א-שאפעי נאמרים בעוד מערכת הביטחון דרוכה לקראת שעות הצהריים, השעות שבהן מדי יום מנצלים צעירי הרצועה את הרוח לשיגור עפונים ובלוני הליום לכיוון שדות ישובי העוטף.

א-שאפעי סיפר, כי בשיחותיו עם גורמים בג’יהאד האיסלאמי עימם הוא בקשר, טוענים אלה כי שיגור העפיפונים והבלונים נחשבת בעיניהם לפעילות עממית שאינה כלולה בהפסקת האש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות