נשות הכותל עוררו פרובוקציה וערוץ 10 צייץ: ‘בריונים חרדים’ ירקו עליהן

'נשות הכותל' סירבו להיכנס למתחם המיוחד שהוקצה להן כדי למנוע את החיכוך - וברחבת הכותל התפתחו עימותים • 'חדשות עשר' צייצו את ההודעה לעיתונות של 'נשות הכותל' כלשונה: "בריונים חרדים" • עיתונאים חרדים: "זו אחלה עיתונות, מופת של עיתונות אובייקטיבית"
יוסף גרינבוים
א' אב התשע"ח / 13.07.2018 11:40

אלפי יהודים הגיעו הבוקר (שישי) לתפילת ראש חודש אב בכותל המערבי, מול קומץ של נשים מרגון ‘נשות הכותל’.

האלפים התפללו לאורך כל הכותל המערבי, ברחבה הצפונית וברחבה הדרומית. המתפללים ב’עזרת ישראל’ הציבו מחיצה במקום.

הנשים מארגון ‘נשות הכותל’ סירבו להיכנס למתחם המיוחד שהוקצה להן כדי למנוע את החיכוך, והתעקשו להתפלל בעזרת הנשים.

לטענת ארגון ‘נשות הכותל’, “לאורך כל התפילה תלמידי ישיבה שעמדו מאחורינו השליכו על המתפללות כוסות קפה ועוגיות, ירקו עליהן וקיללו אותן מבעד למחיצה המפרידה בין גברים לנשים. לא יכולנו לראות מיהם מבעד למחיצה. אבל היתה להם יד חופשית כי המשטרה לא התערבה.

“במקביל בעזרת הנשים אלימות, דחיפות, קללות ושריקות במשרוקיות מחרישות אוזניים ויריקות מצד נשים חרדיות ובנות אולפנה מוסתות שגויסו מראש על ידי המנהיגות החרדית במטרה להפריע לנו. כל זה מתרחש כאמור ללא כל התערבות המשטרה וסדרני הקרן למורשת הכותל, התומכים במדיניות רב הכותל, ו’מענישים’ את נשות הכותל על סירובן להתפלל במכלאה”.

בקרן למורשת הכותל המערבי מתחו ביקורת על הנשים מארגון ‘נשות הכותל’, שהפרו את סדרי התפילה שנקבעו ולא נכנסו למתחם שהוקצה להן כדי למנוע את החיכוך.

בהודעה של הקרן למורשת הכותל המערבי נאמר:  “מצרים על העובדה שגם הבוקר כמידי ראשי החודשים האחרונים הפרו קבוצה קטנה של נשות הכותל ביודעין את סידורי התפילה שנקבעו בראש חודש אב, ולא נכנסו למתחם שהוקצה להן כדי למנוע את החיכוך.

“בכך, עוררו פרובוקציה וגרמו להפרות סדר קשות שהגיעו לאלימות בינן לבין מאות רבות של מתפללות ומתפללים שהגיעו הבוקר לתפילת ראש חודש”.

בהודעה נאמר עוד: “הקרן השקיעה מאמצים רבים כדי לאפשר בתקופת ביניים זו את הנחיות היועץ המשפטי לממשלה ובית המשפט, אולם קבוצה זו לא נענתה להנחיות נציגי הקרן.

“צר לנו על כל האירוע הזה וקוראים לכל הצדדים לכבד את קדושת הכותל המערבי ואת נוהלי התפילה במקום”.

בחדשות 10 צייצו את ההודעה ששיגרו ‘נשות הכותל’ כלשונה – וספגו ביקורת מצד עיתונאים חרדים.

בציוץ נכתב: “תפילת ראש חודש אב של ‘נשות הכותל’ לוותה באלימות קשה כנגד 150 המתפללות שהתפללו בתוך עזרת הנשים. זאת לאחר שבריונים חרדים ירקו עליהן, קיללו אותן והבעירו סידור תפילה שלהן והשליכו אותו על הארץ בעודו בוער”.

עיתונאי וואלה יקי אדמקר צייץ בתגובה: “לצטט מילה במילה הודעה לעיתונות של ‘נשות הכותל’ מבלי להזכיר שהן הפרו פעם אחר פעם את הוראות היועץ המשפטי לממשלה זו אחלה עיתונות. בריונים חרדים עלק”.

סגן עורך משפחה אריה ארליך צייץ: “ערוץ 10 מציג מופת של עיתונות אובייקטיבית – במקום עובדות, מצייצים את ההודעה לעיתונות של נשות הכותל כלשונה, מכנים את החרדים ‘בריונים’ ומתעלמים מהעובדה שנשות הכותל מפרות את הוראת היועמ״ש ובמקום להתפלל ברחבה שנבנתה עבורן במיליונים – באות לעשות דווקא ולהתגרות ברחבה האורתודוקסית”.

בהמשך  מחקו בחדשות עשר את הציוץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות