עיתון כוויתי: גופת המרגל הישראלי אלי כהן הי”ד תוחזר מסוריה לארץ

העיתון הכוויתי "אל ג'רידה" פרסם כי מתקיים מו"מ להחזרת שרידי הגופה • לפי הדיווח, הושגה הסכמה להעברת השרידים שאותרו לבדיקת DNA ואם יתברר שהם אכן של כהן - תצא לדרך עסקה
נתן פרל
כ"ט תמוז התשע"ח / 12.07.2018 13:24

העיתון הכוויתי ‘אל ג’רידה’, הנחשב לאחד האמינים בעולם הערבי, מדווח היום (חמישי) כי ישראל קרובה מאוד להשבת שרידי גופתו של המרגל הישראלי אלי כהן הי”ד.

על פי הדיווח, לידי הביון הישראלי הגיע מידע מדוייק מאוד על מקום קבורתו ומיקום חפציו האישיים המוחזקים בידי השלטונות הסורים.

לפי הדיווח בעיתון, מקור המעורה בפרטים טען כי בשנים האחרונות מתקיים משא ומתן בין ישראל לבין גורמים בממשל אסד, בתיווך רוסי, ושיאו היה בהשבת השעון של המרגל הישראלי בשבוע שעבר.

עוד דווח, כי הושגה הסכמה להעברת השרידים שאותרו לבדיקת DNA ואם יתברר שהם אכן של כהן, ישראל תהיה מוכנה להגמיש את עמדתה באשר לפריסת כוחות הצבא הסורי בגבול הצפון,  ולהסיר את אסד מרשימת החיסול של ישראל.

השעון של אלי כהן

השעון של אלי כהן, שהובא ארצה. לשכת רה”מ

לפי הדיווח בעיתון הכוותי, לפני מספר ימים, משפחתו של כהן שמעה לראשונה את מילותיו האחרונות, לפני שהוצא להורג. ההקלטה לוותה במוזיקה עצובה, והוא נשמע מדבר אל אשתו נדיה: ביקש ממנה לשמור על עצמה ועל הילדים, להתחתן בשנית ולדאוג לחינוך ילדיו. המרגל ביקש לוודא כי תספר אודותיו לילדים, כך שיתגאו בו בעתיד, והזמין אותה להתפלל לעילוי נשמתו.

לא נמסרה תגובה ממשפחתו של כהן.

מאז נתפס והוצא להורג בדמשק לפני 53 שנים, ניסתה ישראל לאתר את מקום קבורתו ולהביאו לקבר ישראל. אולם, בעשרות השנים שעברו, לא חלה התקדמות בנושא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות