התשובה שענה הירקן לחוקרים ממס הכנסה הותירה אותם עם פה פעור

במבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בערים כפר סבא, הרצליה, רעננה והוד השרון, אשר כלל 107 ביקורות, עלה: בקרב 10% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין • הנה שלל התירוצים המקוריים
שייע קליין
כ"ז תמוז התשע"ח / 10.07.2018 14:14

בביקורת אצל ירקן, המנהל חנות לממכר פירות וירקות מעל ל-20 שנה, נמצאו 1,000 שקלים מונחים בתוך קופסה, בה הוא נוהג להניח את הכסף שהוא מקבל בעבור המכירות, והסתבר כי אינו מנהל ספרים בעבור העסק.

תשובתו של המוכר הצליחה להפתיע אפילו את מבקרי מס הכנסה: “אני עם עבר פלילי יש לי חובות”…

המקרה ארע בעת מבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בערים כפר סבא, הרצליה, רעננה והוד השרון, אשר כלל 107 ביקורות, מהן עלה כי בקרב 10% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

למבצע, שנוהל בראשות פקיד השומה כפר סבא, נבחרו עסקים בענפי המסחר ומתן השירותים, כמו קיוסקים, פרחים, בריכות שחיה, מאפיות, ביגוד ומחשבים.

מבדיקת ספר הזמנות בחנות תכשיטים נמצא כי בעלת החנות קיבלה 380 שקלים, שלא נרשמו. “אני אבדוק שוב כנראה שלא שמתי לב”, השיבה בעלת החנות למבקרים שתהו על פשר הדבר.

מסעדן נראה בתצפית מקבל מלקוחות 220 שקלים במזומן ולא רושם אותם. המסעדן, שהיה בטוח כי דברים שרואים מכאן לא רואים משם, אמר למבקרים: “למרות שראיתם שקיבלתי את הכסף, אני לא זוכר. אני אחפש שוב. אני רושם הכל”.

בעל מכבסה לא רשם בספרי העסק שלו כבר מתחילת השנה את הכנסותיו באמצעות כרטיסי אשראי בסך 169,463 שקלים . תשובתו “גובתה” בחוסר ידיעה: “לא יודע למה לא רשמתי. באמת לא יודע…”

המבקרים ערכו קנייה מקדימה במכון אורתופדי, שלא תועדה בספרי העסק. בעל החנות טען ל”חוסר איפוס” – ואמר למבקרים: ” רק עכשיו פתחתי ועדיין לא מאופס”.

בעל דוכן מיצים שלא רשם את סך הכנסותיו מיום הביקורת, טען בפני המבקרים: “הקופה התקלקלה לי היום…”

“פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השיוויון בנטל בקרב האזרחים”, אומרים ברשות המיסים.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    "גדולים על קטנים"!!!!???
    11/07/2018 21:55
    מוש
  1. מה עם הרופאים שעושים מיליונים.מה עם בעלי החברות שמקבלים “הטבות” ומענקים במיליארדים,ללא שום סיבה מןצדקת???

  2. למה לשלם מיסים? אנחנו רואים מזה משהו בחזרה?
    11/07/2018 23:17
    נמאס כבר
  3. רוב כספי המיסים עוברים לתשלום משכורות ל”עובדי הציבור” אז שהם ישלמו מיסים.
    מספיק לסחוט את האזרחים. נמאס