לקראת פניה לבג”ץ? בוטלה ישיבת ועדת הגיוס שתוכננה לבוקר

גורם בסביבת סגן שר הבריאות: "לכאורה ישנה הסכמה שלא מקדמים את החוק" • אדלשטיין: החוק לא יעבור עד סוף המושב • בקואליציה שואפים לקבל דחייה ממושכת מבג"ץ • אמסלם רומז: "אחד החוקים הכי מורכבים ולכן נדרש זמן להיכנס לדקויות. ניתן להיכנס לבליץ, אבל אולי נעשה טעויות"
אריה ריבקינד
כ"ז תמוז התשע"ח / 09.07.2018 21:45

חברי הכנסת החברים בוועדה המיוחדת להסדרת מעמדם של תלמידי ישיבות, בראשות ח”כ דוד אמסלם, קיבלו הערב (שני) הודעת ביטול לישיבת וועדת הגיוס שתוכננה ליום שלישי בבוקר, זאת מאחר והלילה יתקיימו הצבעות במליאת הכנסת עד שעה מאוחרת.

גורם במפלגות החרדיות אומר, כי למרות הסיבה הטובה לכאורה לביטול הדיון, יש לראות בכך איתות כי בכירי הקואליציה אינם מתכוונים לסיים את חקיקת החוק עד סוף המושב הנוכחי.

גורם בסביבת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר הערב לחרדים 10, כי לכאורה ישנה הסכמה בין נתניהו לליצמן שלא לקדם את חקירת החוק במושב בקיץ.

גורם נוסף בסיעות החרדיות אומר לחרדים 10: “מעניין מאד שאת הדיונים על חוק הלאום לא ביטלו… רק את חוק הגיוס. כנראה שיש דברים חשובים, ויש דברים חשובים פחות…”

מוקדם יותר היום, בשיחה עם כתבים בכנסת, העריך יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין כי חוק הגיוס לא יעבור בקריאה שנייה ושלישית עד לסוף המושב הנוכחי בעוד שבועיים – וזאת בניגוד לעמדת ראש הממשלה, שהכריז השבוע שבכוונתו להעביר את החוק עד לסיום המושב.

גורמים בכירים בקואליציה אמרו היום ל’כאן’, כי החלטת בג”ץ על חוק הגיוס, היא שתקבע את מועד הבחירות.

לדברי אותם גורמים, בקואליציה שואפים לקבל דחייה ממושכת מבג”ץ כדי להתמודד עם חוק הגיוס, שכן סגן שר הבריאות, ח”כ יעקב ליצמן, העמיד את הקואליציה בפני עובדה כי במידה וחוק הגיוס יעבור במתכונתו הנוכחית, גם באמצעות עזרה מהאופוזיציה, סיעת אגודת ישראל תפרוש מהקואליציה.

בישיבת סיעת ‘ישראל ביתנו’, אמר היום שר הבטחון אביגדור ליברמן על חוק הגיוס: “עמדתנו היא מאוד מאוד ברורה, אנחנו לא מוכנים לשום תזוזה, לשום שינוי, לא מילה, לא אות, לא פסיק ולא נקודה בנושא חוק הגיוס. זה החוק הכי מאוזן, ממלכתי, הכי טוב שאפשר להביא. חוק של מערכת הביטחון, לא חוק של אביגדור ליברמן או של מישהו אחר. לכן אנחנו נעמוד על כך שאת החוק הזה יביאו לאישור כפי שהוא בניסוחו המקורי”.

מוקדם יותר היום, התכנסה הוועדה המיוחדת להסדרת מעמדם של תלמידי ישיבות, בראשות ח”כ דוד אמסלם, במהלך הדיונים הציג ח”כ אורי מקלב את התנגדותו לסעיף הסנקציות הכלכליות ולנוסח סעיף פקיעת החוק.

יו”ר הוועדה, ח”כ דודי אמסלם, אמר: “זה אחד החוקים הכי מורכבים ולכן נדרש זמן להיכנס לדקויות. ניתן להיכנס לבליץ, אבל אולי נעשה טעויות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות