אמסלם הציב דד-ליין לכולם: יש יומיים לחזור עם תשובות

ליו"ר הקואליציה נמאס מהוויכוחים על פרטי חוק הגיוס, ולכן הציב דד ליין: פותרים את הבעיות סביב סעיפי החוק כבר כעת - או שהולכים לבקש דחייה מבג"ץ • מרגי: "אני חושב שכמעט כל הח"כים החרדים לא כל כך נגד החוק" • מקלב: "לימוד תורה - ערך, שירות צבאי - צורך"
אריה ריבקינד
כ"ו תמוז התשע"ח / 09.07.2018 10:11

יו”ר הקואליציה ח”כ דודי אמסלם הקציב לסיעות החרדיות ולמשרד הביטחון יומיים כדי לחזור עם תשובות בנוגע למחלוקות סביב חוק הגיוס. כך דווח זאב קם ב’כאן’.

לדברי אנשיו של אמסלם, נמאס לו מהוויכוחים סביב פרטי החוק, ולכן החליט להציב דד-ליין להחלטה אם פותרים את הבעיות סביב סעיפי החוק כבר עתה – או שהולכים לבקש דחייה מבג”ץ.

חבר ועדת חוק הגיוס, ח”כ אורי מקלב התייחס בפתח ישיבת הוועדה הבוקר (שני) לסעיף המטרה בחוק ופירט את ההשגות שלו ושל חבריו על נוסח הסעיף.

מקלב טען שהכנסת נושא “צמצום אי השוויון” לתוך סעיף המטרה של החוק איננה מקובלת על חברי הכנסת החרדים. “המילה שוויון לא נמצאת בחקיקה אפילו לא בחוק כבוד האדם וחירותו, יש כאן בעיה גם במישור העקרוני וגם המעשי, ואנחנו לא יכולים להסכים לזה שמכניסים את הסעיף הזה דווקא בחוק הזה”, אמר מקלב.

לדבריו, “יש דווקא אי שוויון בלומדי התורה, לימוד התורה – הוא ערך והצבא – הוא צורך, כולנו היינו מייחלים שלא היינו צריכים צבא ובגלל הצורך יש צבא, לימוד התורה הוא ערך שעומד בפני עצמו, ולא רק זה – אלא שאנחנו יודעים שקשה להגיד שהצבא הוא שוויוני, לא ניתן למקד את האי שוויון דווקא בצבא”.

מקלב הסביר כי החשש הוא שבית המשפט יפרש את נושא “צמצום אי השוויון” לרעת הציבור החרדי. “ברגע שנקבע שהשוויון צריך להיות שוויון, וכעת אתה בא לצמצם את ה’אי שוויון’ את הפרשנות לעניין הזה לא אנו נעשה כאן בשולחן הזה, אלא יעשו בשולחן אחר (הבג”ץ)”.

בהמשך הציג מקלב התנגדות לניסוח של סעיפים נוספים. בנוגע לסעיף הסנקציות הכלכליות הסביר מקלב כי לעמדתו הפחתת התקציב צריכה להיות דווקא מאלו המחויבים בגיוס ולא מכלל לומדי התורה, כמו כן עלה נושא פקיעת החוק.

יו”ר הוועדה ח”כ דודי אמסלם ביקש מנציגי משרד הביטחון והמשפטים לקיים ישיבה דחופה מול ח”כ מקלב בכדי להגיע להבנות.

ח”כ יעקב מרגי מש”ס התייחס הבוקר לחוק הגיוס בראיון לרשת ב’ ואמר: “אני חושב שכמעט כל חברי הכנסת החרדים לא כל כך נגד החוק, זה חוק שאפשר לחיות איתו. אנחנו לא רוצים להגיע שוב למגרש של בג”ץ. החוכמה היא לראות איך מעבירים את החוק בלי לקרוע ציבורים בתוך החברה החרדית”.

יצוין, כי בישיבת שרי הליכוד טען נתניהו בפני חבריו לסיעה כי הוא מתכוון לנסות ולהעביר בשבוע הבא בקריאה שניה ושלישית את חוק הגיוס.

עם זאת, בעוד ח”כי ‘דגל’ וש”ס מעוניינים באישור החוק, כפוף לתיקונים, עד סוף מושב הקיץ, הרי שסגן שר הבריאות יעקב ליצמן דורש לבקש דחייה מבג”ץ, ובכך להעביר את ההכרעה על חוק הגיוס לממשלה הבאה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות