נתניהו על סערת חוק השואה: “נקשיב לביקורת, אתן לכך ביטוי”‎

אחרי והסערה שעוררה ההצהרה המשותפת עם ראש הממשלה הפולני - נתניהו מגיב: "ההצהרה לוותה על ידי היסטוריונית בכירה אך לאחר פרסומה עלתה ביקורת של אנשי מקצוע. שמעתי את הערות ההיסטוריונים, ואביא את זה לידי ביטוי"
אריה ריבקינד
כ"ה תמוז התשע"ח / 08.07.2018 13:04

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח הבוקר (ראשון) את ישיבת הממשלה בחזרה על עקרונות המדיניות הישראלית בנושא סוריה – עליהם, לדבריו, בכוונתו לחזור בפגישה שיקיים ביום רביעי השבוע עם נשיא רוסיה פוטין במוסקבה.

“ראשית לא נסבול התבססות צבאית של איראן וגרורותיה בשטח כלשהו של סוריה, לא שטח קרוב לגבול ולא שטח רחוק מהגבול”, הדגיש נתניהו. “שנית, אנחנו נדרוש מסוריה וגם מצבא סוריה שישמור באופן קפדני על הסכמי ההפרדה מ-1974”.

נתניהו ציין, כי עמדה דומה יציג בקרוב גם בפני נציגי הממשל האמריקני.

בהמשך דבריו התייחס נתניהו לסערה הפוליטית שפרצה סביב ההצהרה המשותפת לו ולראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי, שפורסמה בקמפיין שהשיקו הפולנים בכלי התקשורת בישראל ובפולין, בנסגרת ההסכם לפתרון משבר חוק השואה הפולני.

נתניהו אמר: “מטרת המגעים הייתה לבטל את הסעיפים הבעייתיים והמטרה הזאת הושגה. אני מודה לצוות שהצליחו להסיר את הסעיפים הפליליים”.

נתניהו הוסיף: “ההצהרה שפורסמה לאחר מכן לוותה על ידי היסטוריונית בכירה, אך לאחר פרסומה של ההצהרה עלתה ביקורת על ידי אנשי מקצוע. אני מכבד את זה ואביא את זה לידי ביטוי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות