בית משפט: מודעה על רישום איזורי או קנס 1000 ש”ח ליום

אחרי שעמותת 'נוער כהלכה' פנתה אל בית המשפט המחוזי בבקשה שיורה ליישם את פסק הדין על 'רישום אזורי' בסמינרים לבנות באלעד - קבע בית המשפט: על העירייה לפרסם את המודעה בתוך 10 ימים • השופט לא קיבל בקשת העמותה להורות לשגר מכתבים להורי תלמידות
יוני גרין
כ"ג תמוז התשע"ח / 06.07.2018 11:50

מכה לישראל פרוש: חודש וחצי לאחר שעורך הדין יואב ללום, יו”ר עמותת ‘נוער כהלכה’, הגיש לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה על בזיון בית המשפט, כנגד משרד החינוך, שר החינוך, מנכ”ל המשרד ועיריית אלעד, על שאינם מקיימים רישום אזורי לסמינרים בעיר אלעד – התקבלה הכרעת בית המשפט.

בהחלטה שפרסם אמש (חמישי) השופט אברהם רובין נקבע, כי עיריית אלעד חייבת לפרסם מודעות על קיום רישום אזורי לסמינרים, בנוסח שנקבע בהחלטת השופטת בן אור – אז הוסכם על מתווה הרישום האיזורי.

השופט מוסיף וקובע בפסק הדין, כי “ככל שהמשיבה לא תעשה כן עד ליום 15/7/18 יהיה עליה לשלם קנס בסך של 1000 ש”ח ליום החל מיום ה-16/7/18  ואילך”.

השופט גם השית על העירייה לשלם לעותרים שכר טרחה של 5,000 שקלים.

עם זאת, השופט לא קיבל את בקשת עמותת ‘נוער כהלכה’ להורות לעירייה לשגר מכתבים להורי התלמידות, שכן “הוראה כזו לא מתחייבת במפורש מפסק הדין המוסכם, ובקשה דומה כבר נדחתה בעבר”.

יצוין, כי החלטת השופט ניתנה, למרות שהעירייה טענה בתשובתה לבית המשפט, כי “במסגרת המגעים עם משרד החינוך היא נדרשה לספק נתונים לגבי הרישום שבוצע לשני הסמינרים, והנתונים הראו כי הורי התלמידות הגישו בקשות רישום בלי קשר לחלוקה האזורית, וכי בפועל כמחצית מהתלמידות שהתקבלו לכל סמינר הן ממוצא ספרדי וכמחצית הן ממוצא אשכנזי”, וכי “בשל כך המטרה שעמדה ביסוד המתווה האזורי – מניעת אפליה – הושגה במלואה”.

עו״ד יואב ללום מעמותת נוער כהלכה מסר בתגובה לחרדים 10: “בפעם השלישית בית המשפט מסביר בעברית פשוטה לשרוליק פרוש ולמשרד החינוך, די להתעללות בבנות הספרדיות באלעד!”

 

רישום איזורי, אלעד, החלטה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות