ב’דגל’ מזועזעים: הגר”צ פרידמן מ’הפלג’ תקף את הגר”ח קנייבסקי

בעצרת "זעקה ומחאה" נשא דברים הגר"צ פרידמן מ'הפלג': "חמש שנים משקרים את הציבור ש'אין שום דבר'.. התורה אומרת כי מול ניסיונות קשים יבוא נביא שבכוחו לעשות ניסים גדולים, והוא צדיק גדול, ויאמר 'נלכה אחרי אלהים אחרים' - ופירושו היום: נתגייס לצבא!"
יוסף גרינבוים
כ"ב תמוז התשע"ח / 05.07.2018 17:07

ביום ראשון התקיימה בירושלים “עצרת זעקה ומחאה נגד גזירת הגיוס”, במהלכה נשא דברים  הגאון רבי צבי פרידמן, מי שמוצג על ידי ‘הפלס’, כיורשו של הגר”ש אוירבך זצ”ל.

בדבריו, שפורסמו  בביטאון ‘הפלג הירושלמי’, יצא הגר”צ נגד חוק הגיוס החדש ותקף לכאורה במרומז גם את גדולי ישראל המנהיגים את ‘דגל התורה’, תוך יותר מרמיזה כלפי הגר”ח קנייבסקי.

גורמים ב’דגל’ מציינים, כי בעוד הגר”ש אוירבך זצ”ל לא נשא דברים במפורש כנגד גדולי ישראל, הרי שכעת מסתמנת גישה שונה, כאשר הגר”צ פרידמן תוקף את הגר”ח קנייבסקי, אמנם במרומז ולא בשמו המפורש – ולמרות זאת, מדובר בדמות וסמכות ש”איש לא העז לשאת דברים נגדו”.

בדבריו אמר הרב  הרב פרידמן: “כל החוקים למיניהם ‘חוק לפיד’, ‘חוק גפני’, החוק של עכשיו וכו’ – כולם מטרתם אחת ויחידה: לגייס את בני הישיבות בנוסח כזה ובנוסח אחר. אך הכל אותו דבר ממש”.

הוא הוסיף: “חמש שנים משקרים את הציבור ש’אין שום דבר’. אצל החסידים כבר יש שהתחילו להבין שרימו אותם. אבל שאר אחינו בני ישראל עוד לא הבינו זאת. או שמציגים שלא מבינים, ממשיכים הלאה כאילו אין כלום. אנחנו יודעים את האמת והקב”ה יודע את האמת..

“הבג”ץ הרי ביטל כבר את החוקים הקודמים והוא יבטל גם את החוק הזה. בג”ץ רוצה שוויון בנטל, הוא לא רוצה לדחות עוד שנה או שנתיים וגם לא מעוניין בכל המכסות והיעדים האלה, אלא אומר בפירוש שהוא רוצה לחסל את הישיבות, לעשות שוויון מלא בנטל ושכולם ילכו לצבא, הם אינם מסתפקים גם במכסות שיגייסו רק ‘נוער נושר’ אלא רוצים את הטובים ביותר”.

בהמשך אמר: “אני רוצה להקריא כאן כמה פסוקים בדברים י”ג: ‘כי יקום בקרבך נביא או חולם חלום’ – ומדובר במי שהיה בתחילתו נביא אמת, והוא יעשה אות או מופת, וכמו שמסבירים חז”ל ש’אות’ זה בשמים, שהוא יעמיד חמה כיהושע בן נון, ‘ובא האות והמופת’ – הוא יצליח בזה! ומה המטרה שלו. מה הוא רוצה להגיד? ‘נלכה אחרי אלהים אחרים’.

“ופירושו היום: נתגייס לצבא! והתורה אומרת ‘לא תשמע אל דברי הנביא ההוא’! הוא אמנם עושה ניסים הכי גדולים, הוא צדיק הכי גדול, והוא גם היה נביא אמת וכולם אז לא מבינים: מה קורה פה? איך יכול להיות שכולם טועים? והתשובה, אומרת התוה”ק: ‘כי מנסה ד’ אלוקיכם לדעת הישכם אוהבים את ד’ אלוקיכם בכל ללבבכם'”.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שקרן!
    05/07/2018 18:16
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מי שאומר שהרבנים של דגל התורה אומרים שצריך להתגייס, הוא פשוט ‘שקרן מתועב’, בעל לשון הרע, ומוציא שם רע על גדולי ישראל, ובכך הוא מתחבר כל רשעי ישראל.

  2. חוצפן!
    05/07/2018 18:54
    ישראל. א
  3. חוצפן!

  4. תשעה באב
    08/07/2018 11:50
    אליהו
  5. השנה וודאי נצום בתשעה באב ….

  6. על ראש הגנב בוער הכובע
    15/07/2018 15:49
    משה מלאכי
  7. מי אמר שזה נגד הגר”ח?

    על ראש הגנב בוער הכובע!!!

  8. מרן הגר"ח
    19/07/2018 02:10
    דודו כהן
  9. אל תיממו חבורת חולי רוח. אתם יודעים בדיוק למי הוא התכון! מי שלא היה לו את השכל לא לדבר בלויה על “שונאים” ודאי שלא יהיה לו מעצורים לדבר על מלאך השם צבאות מרן הגר”ח