מקלות בגלגלים: בג”ץ דורש לדעת – מדוע הועברו הסמכויות מרגב ושקד?

שופט בג"ץ דורש מהמדינה להגיב על עתירה הטוענת לאי חוקיות נטילת הסמכויות משרת התרבות מירי רגב ושרת המשפטים איילת שקד בוועדה למקומות קדושים • המשמעות: הוועדה אינה יכולה לקבל החלטה על הרחבת 'הכותל הרפורמי', כפי שרצה ראש הממשלה, עד שבג"ץ יכריע בעתירה
אריה ריבקינד
כ' תמוז התשע"ח / 03.07.2018 20:08

עתירה שהוגשה בבקשה למתן צו ביניים שיאסור על ראש הממשלה להעביר אליו ואל השר יובל שטייניץ, את הסמכויות של שרת התרבות מירי רגב והשרה איילת שקד מהוועדה למקומות הקדושים – תעכב לפחות ב-12 יום כל החלטה במתווה הכותל. כך דווח בחדשות 20.

בעתירה לבג”ץ נטען לאי חוקיות נטילת הסמכויות.

שופט בית המשפט העליון קבע כי על המשיבים – המדינה, רשות העתיקות, משרד ראש הממשלה, שרת התרבות, שר החינוך ושרת המשפטים –  להגיש את תגובתם לבקשה עד ליום 15/07/18 – בעוד כ-12 יום.

המשמעות היא כי עד ל-15/07/18 ראש הממשלה והשר שטייניץ אינם רשאים, מבחינה משפטית, לקבל כל החלטה ולפעול לטובת אישור הרחבת הרחבה ב’כותל הרופורמי’.

הלילה (שלישי) הכנסת אישרה ברוב של 48 חברים את העברת הסמכויות בוועדה למקומות קדושים מהיו”ר מירי רגב לראש הממשלה ומאיילת שקד ליובל שטייניץ. רק ח״כ סמוטריץ׳ התנגד.

העברת הסמכויות בוצעה לאחר שהשתיים סירבו להצביע על הרחבת הרחבה. בוועדה חבר גם השר לשירותי דת דוד אזולאי.

הרב יצחק יוסף, צחי ברוורמן

מזכיר הממשלה אצל הראשל”צ. צילום: דוברות

כפי שדווח אתמול בחרדים 10, מזכיר הממשלה צחי ברוורמן ונציג משרד ראש הממשלה עו״ד רונן פרץ נועדו בשליחות ראש הממשלה עם הראשל”צ הגר”י יוסף – על השיפוצים המתוכננים ברחבת ‘הכותל הרפורמי’.

מזכיר הממשלה עדכן את הראשל”צ כי אין בכוונת הממשלה לבצע שינוי מן המצב הקיים, וכי הפעילות הנעשית כרגע היא מתוך הבנה שמתווה הכותל בוטל, וכל שיעשה הוא רק להתאים את הרחבה הקיימת לאישור גורמי התכנון והבניה שניתנו בעבר. זאת, משום  העובדה שהרחבה הנוכחית נבנתה ללא אישורים והיא איננה בטיחותית.

מזכיר הממשלה הוסיף והבהיר, כי לא תוקם כל מועצה לניהול הרחבה והיא תהיה כפופה לחברה לפיתוח הרובע היהודי.

הראשל”צ עמד על כך שאין כל הבדל בין הרחבה הדרומית בכותל המערבי לבין הרחבה הצפונית, וכי כל השטח על פי חוק ועל פי ההלכה חייב להיות כפוף אך ורק לרבנות הראשית.

הגר”י יוסף הציג גם את ההחלטות הסדרתיות של מועצת הרבנות הראשית בעניין, עוד מהתקופה בה כיהן אביו הגר”ע יוסף זצ”ל ברבנות הראשית.

על פי ההחלטות, אין לעשות כל פעולה ללא אישור הרבנות הראשית בכל חלקי הרחבה, מאחר שהיא הגורם הממונה בחוק על המקום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות