דרעי: “מה לרפורמים ולכותל? הם בכלל לא מכירים בנושא של קדושה”

אירוע הפתיחה של 'כינוס הרבנים הספרדים העולמי' נערך במנהרות הכותל, בהשתתפות יו"ר ש"ס • בהמשך הביקור הם יסיירו באתרים קדושים וייפגשו עם גדולי התורה • דרעי: "יום יום, שעה שעה, צריך לבלום בגופנו כל פעם סעיף חדש, שהרפורומים מנסים לקבל בו הכרה"
אריה ריבקינד
י"ט תמוז התשע"ח / 02.07.2018 20:55

אירוע הפתיחה של ‘כינוס הרבנים הספרדים העולמי’ שהגיעו לישראל נערך היום (שני) במנהרות הכותל, בהשתתפות יו”ר ש”ס השר אריה דרעי.

בדבריו בפני משתתפי הכינוס  -אמר דרעי על מתווה הכותל והמאבק ברפורמים: “לא פשוט. יש מאבק מאד גודל על הצביון היהודי של מדינת ישראל, לצערנו הרב. המאבק והמחלוקת שיש בחוץ לארץ עם הזרמים, שמי כמוכם יודע מה זה גורם שם, ומה האסון הגדול של ההתבוללות – שאיתו אתם מתמודדים שעה שעה, ומנסים להביא את המחלוקת הזו והסכנה הנוראה למדינת ישראל, ויום יום, שעה שעה, צריך לבלום בגופנו כל פעם סעיף חדש, ועוד נושא ועוד נושא – כשכל המטרה של הזרמים היא בסוף לקבל הכרה בישראל.

“וזה הגיור והכותל, והמקוואות, נישואים, כשרות. כל תחום ותחום הם מנסים, ולצערי הרב הרי הם לא עמדו אף פעם למבחן פוליטי בכנסת, הם כל הזמן משתמשים רק בכלי הזה של לפנות לבית משפט העליון, ושם הם מקבלים הרבה מאד סעד, ואנחנו צריכים להתמודד עם זה וכל פעם לתקן ולתקן”.

על מתווה הכותל אמר: “אנחנו נמצאים במקום הקדוש הזה, הכותל. וכי יש הבדל בקדושה של הכותל המערבי מתחילתו ועד סופו במערבי דרומי במערבי צפוני?”

הוא הוסיף וציין כי הרפורמים כלל אינם מכירים בקדושת הכותל: “מי שמאמין באמת בחז”ל, בקדושת הכותל, בקדושת המקדש, מה זה כל הנושא של קדושה וטומאה – הם הרי לא מכירים בזה בכלל”.

אריה דרעי

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות