חסידיסטוק: סדרה חדשה מתעדת את כוכבי המוסיקה היהודית • צפו

הסדרה, בת שישה פרקים, עוקבת אחרי חמישה זמרים ו-שלוש זמרות - ותנסה לענות על השאלות: מהו מקומה של המוסיקה בחברה החרדית? כיצד יוצרים יצירה "כשרה" בתוך מערך שלם של איסורים? מה מקומן של הנשים? ומהי ההתייחסות לכוכבים שלא מתנהגים בצורה שמצופה מהם?
אבי כץ
י"ט תמוז התשע"ח / 02.07.2018 18:55

‘כאן’ – תאגיד השידור הישראלי ישדר החל מחודש יולי בבכורה ב’כאן 11′ ובדיגיטל את הסדרה התיעודית ‘חסידיסטוק’, המתעדת את גיבורי התרבות של המוסיקה היהודית המתחדשת בארץ ובעולם.

בשנים האחרונות אנו עדים למהפכה בשדה המוסיקה החסידית והיהודית. הכוכבים הגדולים של הז’אנר, החלו לאמץ אמצעיים אמנותיים ושיווקיים המוכרים לנו מהמוסיקה הפופולרית הבינלאומית, כמו: הפקות מוסיקליות גרנדיוזיות, קליפים מושקעים שזוכים למליוני צפיות ביוטיוב , התכתבות עם סגנונות מוסיקה מהעולם החילוני ועוד.

הסדרה, בת שישה פרקים, עוקבת אחרי חמישה זמרים ו-שלוש זמרות על הרצף של היהדות האורתודוקסית: בין חסידים אדוקים מבית לחוזרים בתשובה, בין יקירי המגזר לאלה שמורדים בו – ותנסה לענות על השאלות: מהו מקומה של המוסיקה בחברה החרדית? כיצד יוצרים יצירה “כשרה” בתוך מערך שלם של איסורים? מה מקומן של הנשים בכל הסצנה? ומהי ההתייחסות לכוכבים שלא מתנהגים בצורה שמצופה מהם?

בסדרה משתתפים:

ליפא שמלצר הילד הרע של העולם החסידי, המתארח אצל ברק אובמה בבית הלבן ובמקביל מצלם קליפים בהשראת ליידי גאגא, גד אלבז, כשהקליפים המושקעים שלו, המלווים במיטב רקדני הברייקדאנס בעולם, זוכים למיליוני צפיות ביוטיוב ובישרו על מהפכה בשדה המוסיקה החסידית,

ראפר ניסים בלאק (D Black) שגדל כסוחר סמים, מביא את הגנגסטא – ראפ של סיאטל, למאה שערים.

להקת זושא ההיפסטרית הניורקית שעולה על הבמה בפסטיבל המוסיקה החסידי ‘הקמפינג טריפ’, המתקיים במתחם פסטיבל ‘וודסטוק’ המקורי.

פרק שיעסוק בשירת הנשים בחברה הדתית ילווה את הזמרות: אודהליה ברלין, הכוכבת הגדולה של המגזר עם המופע ‘אוחילה’, שזכתה בפרס שר החינוך על תרומתה לסצנת המוסיקה היהודית המתחדשת; פרל וולף, זמרת ויוצרת משיקאגו המאמינה שאיסור “קול באשה ערווה” חל בכלל על הגברים ולכן מופיעה בפני קהל מעורב ומזמינה את מי שלא אוהב את הרעיון לא להיות נוכח באולם; וציפורה איבגי, זמרת חרדית בעלת קול פעמונים, המתגוררת עם בעלה וילדיה בכרמיאל, המופיעה בפני קהל נשי בלבד ואסור לצלם אותה שרה.

יוצר: אמיתי אחימן | בימוי: אבידע ליבני ואסף גלאי | עריכה : גלעד ענבר, טלי וויסמן | צלם ראשי: דרור לבנדיגר | הפקה: סומיוקו הפקות בע”מ ואמיתי אחימן

“חסידיסטוק”, מה- 24.7.18, בכל יום שלישי בשעה 22:00, בכאן 11 ובדיגיטל | 6 פרקים, משך כל פרק: כחצי שעה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות