צה”ל מתגבר כוחות בצפון • נתניהו: לא נאפשר כניסה מסוריה לשטחנו

"עוצבת הבשן" הפרוסה ברמת הגולן תוגברה בכוחות שריון וארטילריה, כחלק מההיערכות ומוכנות צה"ל למול ההתפתחויות ברמת הגולן הסורית • נתניהו: "נמשיך להגן על גבולותינו. נסייע הומניטרית ככל יכולתנו" • "המשטר באיראן מרגיש היטב את הסנקציות"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
י"ח תמוז התשע"ח / 01.07.2018 12:06

לאור הערכת מצב שהתקיימה בפיקוד הצפון, הוחלט על תגבור ‘עוצבת הבשן’ הפרוסה ברמת הגולן בכוחות שריון וארטילריה.

הכוחות נפרסו הבוקר (ראשון) כחלק מההיערכות ומוכנות צה”ל למול ההתפתחויות ברמת הגולן הסורית בסמוך לגבול.

“צה”ל רואה חשיבות רבה בשמירה הסכם הפרדת הכוחות בין ישראל לסוריה משנת 1974. כמו כן, ימשיך צה”ל לעמוד על עקרון אי-המעורבות בנעשה בסוריה, לצד מדיניות של תגובה נחרצת למול פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ויצירת סיכון לתושביה. סיוע הומניטרי מצד ישראל ניתן מזה שנים ונמשך בימים אלה, לאור הצורך הקיים בו”, נאמר בהודעת צה”ל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר, בפתח ישיבת הממשלה לקרבות בגולן הסורי ולדיווחים על גל אפשרי של פליטים סורים שעלול להגיע לגבול עם ישראל, בעקבות הקרבות בדרום סוריה.

“ביחס לדרום סוריה, נמשיך להגן על גבולותינו. נסייע הומניטרית ככל יכולתנו, לא נאפשר כניסה לשטחנו ונדרוש קיום קפדני של הסכמי ההפרדה מ-1974 עם צבא סוריה”, הבהיר נתניהו.

ראש הממשלה התייחס גם לחידוש הסנקציות הכלכליות נגד איראן שיתחיל להתממש בקרוב.

“המשטר באיראן מרגיש היטב את החידוש המתקרב של משטר הסנקציות הכלכליות נגדו. הכלכלה האיראנית נמצאת בשפל”, אמר נתניהו.

לדבריו, “מטרתנו נשארה, למנוע מאיראן נשק גרעיני ולשבור את מכונת המזומנים שההסכם נתן לאיראן ומממנת את התוקפנות שלה באזור כולל בסוריה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות