שוב משבר ב’אל על’: הנהלת החברה והטייסים בסכסוך וטיסות מתבטלות

המו"מ בין ההנהלה והטייסים על הסכמי שכר עלה על שירטון • החברה ביטלה אמש את הטיסה מניו יורק והבוקר את הטיסה למומבאיי • מדובר בטיסה התשיעית שמתבטלת בתוך שבועיים
שייע קליין
ט"ו תמוז התשע"ח / 28.06.2018 11:55

שוב  משבר חמור בין הנהלת אל על לטייסים: הבוקר (חמישי) ביטלה אל על את הטיסה שהייתה אמורה להמריא ב-10:00 מנתב”ג למומביי, אחרי שמוקדם יותר בוטלה הטיסה מניו יורק לתל אביב.

מדובר בטיסה התשיעית שמתבטלת בשבועיים האחרונים. ביום חמישי שעבר בוטלה לראשונה טיסה לבריטניה, זאת לאחר שהתעכבה מספר שעות.

אמש ביטלה אל על את טיסת 011 מניו יורק. לנוסעים נאמר כי הסיבה לביטול היא “אילוץ מבצעי” וכי החברה פועלת למצוא חלופות לכל הנוסעים.

לפי דיווח ב’כאן’, המשא ומתן בין ההנהלה לטייסים לא מתקיים, ובימים הקרובים צפויות להתבטל טיסות נוספות, זאת לאחר שלפני כשבועיים עלה הליך הגישור בין הטייסים לחברה על שרטון.

הצדדים אמורים להגיע להסכם חדש, לאור השינויים הרגולטוריים בתחום הטיס. המחלוקת העיקרית היא סביב מה שנחשב לשעת טיסה: בנובמבר ייכנסו תקנות בינלאומיות חדשות, כאשר המשרה מוגדרת כ-80 שעות חודשיות, אך הטייסים טוענים כי בפועל הם עובדים 240 שעות.

הטייסים טוענים כי גם זמנם שלא נכלל בשעות הטיסה, צריך להיחשב בשכר. בנוסף, הטייסים טוענים כי השיבוצים שלהם מתרחשים ברגע האחרון ובצורה לא מסודרת.

מנגד, ההנהלה מבקשת כי התשלום יתבצע מהרגע שהמטוס ממריא ועד הרגע שהוא נוחת, ללא השעות הנוספות המתלוות לעבודה.

מוועד הטייסים נמסר: “טייסי אל על עובדים עד קצה מגבלות החוק והסכם העבודה על מנת לקיים את לוח הטיסות העמוס של הקיץ אותו תכננה החברה ועל מנת לשרת את ציבור הנוסעים”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות