סטודנטית ציירה מחבל ולצידו חבל תליה, וזה מה שהמרצים עשו לה

הקלטות שנקר נחשפות: שרה זלטה, סטודנטית לאומנות, הותקפה לטענתה על ידי מרציה ממכללת שנקר, לאחר שהציגה בכיתה ציור של מחבל ולצידו חבל תליה - שנתלה במגדל השעון ביפו • מרצה: "את פשוט חיה במחשבה פאשיסטית... זו עבודה שמעצבנת אותי... "
חיים טוויל
י"ג תמוז התשע"ח / 26.06.2018 20:59

שרה זלטה, סטודנטית לאומנות, הותקפה על ידי מרציה ממכללת שנקר, לאחר שהציגה תמונת מחבל ולצידו חבל תליה.

הסטודנטית לאומנות ציירה עבור תנועת ‘עוצמה יהודית’ ציור בו נראה המחבל עבד אל חכים עאצי, עם חבל תליה לצידו וגופו ערום מלבד תחתונים.

התמונה נתלתה על ידי פעילי ‘עוצמה יהודית’ במגדל השעון ביפו – כמחאה על כך שעונש מוות למחבלים לא מופעל.

אלא שבמהלך עבודה במכללה, כאשר הציגה שרה את העבודה בפני מרציה גלעד אופיר ונירה פרג, החלו המרצים, לטענתה, להקניטה ולתקוף אותה קשות.

“היהודים הם גם מחבלים, את מסכימה איתי שהיהודים גם מחבלים” – הטיח בסטודנטית המרצה גלעד אופיר. ואילו המרצה נירה פרג המשיכה אחריו וטענה: “אני רוצה להגיד לך משהו, אני מרגישה במקום מאוד לא נוח, את עושה עבודה מאוד פרובקטיבית. אני אזרחית ישראל. אני המורה שלך.. אבל את לא יכולה לעשות את זה, אני חושבת שזו פרופוגנדה…”

בהמשך, כאשר הסטודנטית מבקשת להתגונן ולטעון כי מדובר במחבל ויש לה את חופש היצירה – טוען המרצה אופיר: “זו עבודה פוליטית, זו עבודה שמקוממת אותנו, את פשוט חיה במחשבה פאשיסטית… זו עבודה שמעצבנת אותי… ”

הסטודנטית הגיבה ואמרה: “אשמח לראות אותך מתעצבן כי שזה מחבל שהוא רצח יהודי שהיה אבא לילדים קטנים עם אישה”, אך המרצה רק הוסיף והחמיר:” את רוצה לראות את זה? את רוצה לראות בן אדם תלוי?? זה מה שאת רוצה לראות בעיניים שלך… אני יכול להגיד לך שגם סטלין חשב כמוך… ככה הוא גם חשב שאומנות זה כלי”.

צילום: עוצמה יהודית

בשלב מסויים המרצה פרג עזבה את הכיתה, אך חזרה אליה כעבור מספר קדות והטיחה בסטודנטית: “זה מביע פגניות, זה מביע רשעות…”

סטודנטית: “הוא רשע (המחבל), הוא רשע, לא אני”.

המרצה  פרג: “אז את יודעת מה, אז זה הפך אותך לרשעה… ”

חשוב לציין, כי הדברים נאמרו והוטחו בפני כיתה שלמה, ותלמידים רבים צפו בביזוי הסטודנטית.

עורך הדין איתמר בן גביר, אליו פנתה הסטודנטית, הגיש הערב (שלישי) תלונה במועצה להשכלה גבוה וכתב בין היתר: “מעבר לצביעות ולדו-פרצופיות של מרצים, המתהדרים בכך שהם תומכי חופש ביטוי וחדוות היצירה ועודדו איורים כגון איור מבזה של שרת המשפטים איילת שקד, כאשר היא כביכול ללא בגדים – ופתאום כאשר מדובר בציור המבזה לטענתם מחבל הם מאבדים שליטה, הרי שראוי שהמועצה להשכלה גבוהה תתערב ותנקוט הליכים נגד אותם מרצים: הם ביזו את הצעירה, הכפישו אותה, השפילו אותה ופגעו בחופש הביטוי שלה ובזכות היצירה”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ביזוי הסטודנטית שגינתה את המחבלים
    26/06/2018 22:34
    טובי
  1. אני תמהה אם אותם מרצים שמאלנים שלא מאפשרים חופש ביטוי לסטודנטים שלא שמאלנים – מדוע הם מנפנפים בססמאות כמו חופש ביטוי? השמאל כיום מבטא שנאה וחוסר סובלנות!

  2. צביעות במערומיה
    28/06/2018 01:14
    עדי
  3. איזה צביעות מוסרית יש למרצים השמאלנים, כשציירו תמונות של אנשי ימין מכפישים, ומבזים הכל היה בסדר, עד לציור של שרה. מכאן הצביעות עולה לפני הקרקע וחוגגת עצמאות. פתאום זה לא בשם האומנות, פתאום זה פוגע , הרי זה בסך הכל ציור, לא?! תמונה ?!. איזה מרצים זבל, איך הם חיים עם עצמם?.כאילו המכללה שנקר זה הבית של אבא ואמא שלהם. והם קובעים מה טוב ולא טוב. הכל פי ראות עיניהם. אני סבור שהחינוך שלהם מהבית היה לקוי, של כל אנשי השמאל, כולם דפוקים בשכל. בכיינים, אנשים שחושבים שרק להם מותר לחשוב , לומר , להביע דעה, הכל רק להם , ושלהם, כל העולם שייך רק להם , והם קובעים ופוסקים מה טוב לעולם ומה לא. אנשים חולי נפש שבריאותם רופפת, ואין להם שכל וחוכמה כדי להתווכח בצורה בוגרת ולדעת לקבל גם דעות של אנשים אחרים.

  4. לשון הרע
    28/06/2018 11:30
    יקיר
  5. שתתבע אותם