אכזבה לתהילה ברלנד: ההחלטה שתקבל 3 מיליון ש”ח – בוטלה

ביהמ"ש קבע לפני חודשיים כי תהילה ברלנד תפוצה בגין הפצת קלטות מביכות מהליכי גישור שלה ב-3 מיליון ש"ח • אלא שעם הגשת כתב ההגנה, בו הוסבר מדוע לא הוגש בזמן - ביהמ"ש פתח את ההליך מחדש • עו"ד משה מורגשטרן: "כל השמחה שהיא הביעה בתקשורת הייתה חסרת בסיס"
חיים טוויל
י"ג תמוז התשע"ח / 26.06.2018 19:03

חודשיים לאחר שבית המשפט המחוזי בירושלים גזר כי הרב יום טוב חשין יפצה את הרבנית תהילה ברלנד, אשתו של מנהיג ‘שובו בנים’, בשלושה מיליון שקלים – בוטל גזר הדין.

בעקבות כך, ייערכו דיונים בתביעה שהגישה הרבנית, בגין הפצת חומרים מהליכי גישור שלה.

באותה פסיקה קבע בית המשפט גם כי הרב חשין – שהציג עצמו כמגשר, הקליט את הליך הגישור והפיץ, לטענת התביעה, חלקים מההקלטות – יעביר את כלל ההקלטות לרבנית ברלנד, וההקלטות יוסרו מהרשת.

בכתב התביעה שהוגש נטען, כי במשך כשנתיים ימים שימש הרב חשין כמגשר עבור הרבנית ברלנד וכי למגינת ליבה של הרבנית, ללא ידיעתה וללא הסכמתה, הקליט את כלל פגישות הגישור, והפיץ חלקים מהם.

עוד נטען בתביעה, כי המדובר בהליך גישור שאמור היה להתרחש בחדרי חדרים ובאופן דיסקרטי לחלוטין, אך המגשר מעל באמון והחליט להפיץ את הקלטות.

אלא שהרב חשין התעכב ולא הגיש כתב הגנה, ובעקבות כך קבעה אז השופטת תמר בר אשר, כי הרבנית ברלנד תפוצה בסכום של 3,000,000 שקלים, בצירוף הוצאות משפט ושכר טירחת עורך דין בסך 148,000 שקלים.

ואכן, עם הגשת כתב ההגנה, בו הוסבר מדוע לא הוגש בזמן – בית המשפט נענה לבקשה, ביטל את ההחלטה הקודמת ופתח את ההליך מחדש.

לחרדים 10 נודע, כי עו”ד איתמר בן גביר, המייצג את הרבנית ברלנד,  הגיש בקשה לנהל את בתיק בדלתיים סגורות.

עו"ד משה מורגנשטרן

עו”ד משה מורגנשטרן. צילום: באדיבות המצלם

עו”ד משה מורגנשטרן מסר הערב לחרדים 10: “עם פסיקת בית המשפט בהיעדר הגנה, היה ברור שכל השמחה שהביעה התובעת בתקשורת הייתה חסרת בסיס.

“מדובר בהליך פרוצדורלי לחלוטין וטוב עשה בית המשפט כשהורה לבטל את ההליך הקודם – ובאופן לא שגרתי מבלי לחייב את הרב חשין בהוצאות, כדי שניתן יהיה להביא לבירורו המלא של התיק ולהוציא את הצדק לאור”.

בני גרנובסקי המתמחה במשרדו של עו”ד מורגנשטרן, אומר לחרדים 10: “אנו שמחים על האפשרות שניתנת לרב חשין להציג את גרסתו ולחשוף את המעשים שבבסיס כתב התביעה. אנו סבורים כי במעשיו של הרב חשין לא רק שלא נפל פגם, אלא להיפך, הוא זכאי לקרדיט והוקרה על מעשיו”.

עו”ד איתמר בן גביר אמר לחרדים 10: “אני שמח שהצלחנו ללמד את חשין שצריך לכבד את סדרי הדין בבית המשפט. אנחנו מחכים כרגע לפסיקה בעניין ההוצאות שיפסקו נגדו בעניין הזה – וכמובן ננהל את התיק, ומחכה לחקור אותו על דוכן העדים. אני חושב שיהיה פה דיון מעניין”.

• ומדוע הגשת בקשה לניהול התיק בדלתיים סגורות? 

“מה זאת אומרת למה? זה כל העניין של התביעה, שאני טוען שפגעו בהם בפרטיות, שהפיצו קלטות שהיה אסור להם להפיץ. תבין את הסיטואציה: אם אתה הולך להליך של גישור, אז המגשר צריך להיות אחד שלא אחרי זה מקליט אותך בניגוד לחוק וגם מפיץ את מה שהוא מקליט. זה דבר שהוא חמור מאד”.

יצוין כי בכתב ההגנה מודגש כי הרב חשין לא פעל כלל כמגשר ולא הציג עצמו כמגשר. לפי ההגנה, הוא היה מקורב לברלנד וכך חשפה בפניו אשתו את הבעיות של בעלה בעניינים חמורים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות