בגלל הדרה של נשים • מנכ”ל ענקית מחשבים: לא נטוס יותר עם ‘אל על’

מנכ"ל חברת המחשבים 'נייס' הודיע, בעקבות אירוע שהתרחש ביום חמישי בטיסת אל על מניו-יורק, כשבחברה נכנעו לדרישת חרדים - וביקשו מנוסעות להחליף מקום: "לא עושים עסקים עם חברות שמפלות על בסיס גזע, מין או דת"
שייע קליין
י"ג תמוז התשע"ח / 25.06.2018 23:11

אל על אאוט: אחת מחברות המחשוב הגדולות בישראל, הודיעה היום (שני) כי לא תטוס יותר עם חברת התעופה הישראלית.

ברק עילם, מנכ”ל חברת המחשבים ‘נייס’, פרסם בחשבון הלינקדאין שלו הודעה בה נאמר כי החברה לא תקיים עסקים עם אל על. “ב’נייס’ אנחנו לא עושים עסקים עם חברות שמפלות על בסיס גזע, מין או דת”, כתב. “נייס לא תטוס בחברת התעופה הישראלית אל על, עד שהם ישנו את הנהלים והמעשים המפלים נשים”.

מנכ”ל אל על הגיב על החלטת חברת נייס להפסיק להשתמש בשרותיה: “הידיעה שפרסם מנכ״ל נייס נעשתה ללא בדיקת העובדות וכך הבהרתי לו. למען הסר ספק הוריתי על חידוד הנהלים בנושא ולהבא נוסע שיסרב לשבת ליד נוסע אחר יורד באופן מיידי מהטיסה

ההודעה של מנכ”ל ‘נייס’ התפרסמה על רקע הידיעה, כי נשים שהיו בטיסת טיסה 002 של אל על מקנדי לבן גוריון נאלצו ביום חמישי בערב, נאלצו לפנות את מקומן – לאחר שחרדים התעקשו שלא לשבת לידן.

על שהתרחש על המטוס סיפר חן רותם, מרצה במרכז שלם בירושלים, שהיה על המטוס בעת האירוע, בפוסט שכתב בחשבון הפייסבוק שלו.

“שעת המראה מתוכננת: שש בערב. כולם עולים, מתיישבים במקומותיהם. מחכים. מתחיל בלגן. ארבעה חרדים שעלו לטיסה מסרבים לשבת ליד נשים. הצוות מנסה לפתור את העניין. זה לא הולך. החרדים לא מוכנים לדבר עם, או להסתכל על, הדיילות. כל הגברים בצוות, חוץ מהקפטן, עוסקים עכשיו רק בזה, במקום להתכונן להמראה ולשרת את הנוסעים.

החרדים לא ממצמצים. אחד מאנשי הצוות מאיים: ‘אם לא תשבו, אתם יכולים לרדת מהטיסה כבר עכשיו’.

בסוף, אחרי דקות ארוכות של משא ומתן, הצוות נכנע.

ואז מתחיל תהליך דיפלומטי וממושך של הזזת נוסעות ממקומן, כדי לפנות שורת כסאות לארבעת החרדים. יצוין כי כל העת הזאת, חובשי כיפה אחרים במטוס מביעים תמיהה וסלידה מהתנהגות החרדים.

בסוף, אחרי הרבה התפתלויות, צעקות ותמרונים, שתי נשים (אחת אמריקאית כבת 70 והשניה ישראלית צעירה) מסכימות, גם מפאת לחץ הזמן, לעבור מקום והמשבר נפתר. הצוות, שהתרוצץ במעברים יותר משעה, נראה מותש כבר לפני ההמראה, אם כי יש להניח שמורגל כבר בסצינות שכאלה.

רק למען הסר ספק: הנשים לא שודרגו למקום טוב יותר, רק עברו למושבים אחרים במחלקת תיירים. לא שזה רלוונטי לעניין העקרוני, כמובן.

שורה תחתונה: בזמן שבמטוס אל-על עסקו בענייני תיאולוגיה מעשית ובסוגיות של אמונה אישית מול זכויות הפרט וסדר אזרחי, 12 מטוסים של חברות אחרות עקפו את התור של טיסה 002. הטיסה לישראל המריאה בשעה ורבע איחור”.

הפוסט, כצפוי, גרר אלפי תגובות ושיתופים, בהם רבים שסיפרו על תקריות דומות בטיסות של אל-על וחברות אחרות.

מאל על נמסר בתגובה: “כל אפליה של נוסעים אסורה בהחלט. הטיסה עזבה את העמדה באיחור של 18 דקות בלבד ולא כפי שנטען בפוסט שהועלה. צוותי אל על עושים כל שביכולתם למען מתן שירות מצוין למגוון רחב של נוסעים ובקשות שונות ומגוונות, ומנסים לסייע ככל שניתן בכל עת, זאת על מנת להמריא בזמן ולהביא את הנוסעים ליעדם לפי לוח הזמנים בבטחון ובנוחות מירביים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אלעל יכלו לפתור את זה מזמן
    26/06/2018 00:23
    יועץ
  1. יכולים להקצות אזור בסוף לגברים בלבד