הרב שטרן לרגב: בטלי האירווויזיון, “יהא זה מעשה גדול של קידוש ה'”

הגר"א שטרן פנה במכתב אל מירי רגב, בעקבות הפרסומים כי האירווויזיון יגרור חילול שבת: "החלטתי לבקש ממך מבעוד מועד שתיעשי הכל כדי למנוע את הביזיון הזה" • "יכול אני להבטיחך שיהא זה מעשה גדול של קידוש השם, אם ידעו כולם שהמדינה מוותרת על דבר חשוב בגלל קדושת השבת
אריה ריבקינד
י"ב תמוז התשע"ח / 25.06.2018 12:39

הרב הראשי לירושלים, הגאון רבי אריה שטרן, שיגר מכתב לשרת התרבות מירי רגב בו הוא מבקש ממנה לבטל את תחרות האירווויזיון שאמורה להתקיים בישראל בחודש מאי – זאת בעקבות הפרסומים כי האירוע  יגרור חילול שבת רב.

במכתבו כתב הרב שטרן: “אקדים בתחילה שאינני מצוי בכל הדרוש להכנת ה’אירוויזיון’, אולם הבנתי שמדובר בפעילות רבה בעיצומה של השבת וזו בוודאי פעילות הכרוכה בחילול שבת המוני”.

בשל כך פונה הרב וכותב:”החלטתי לבקש ממך מבעוד מועד שתיעשי הכל כדי למנוע את הביזיון הזה”.

הרב שטרן מבהיר כי יש למנוע את חילול השבת, גם במחיר ויתור מלא על אירוח האירוויזיון במדינת ישראל. “אני מצידי חושב שמוטב לה למדינת ישראל לוותר בכלל על ה’זכות’ לארח את המופע, אם יהא כרוך בחילול שבת”, כתב הרב.

הרב שטרן ממשיך וכותב: “יכול אני להבטיחך שיהא זה מעשה גדול של קידוש השם, אם ידעו כולם שהמדינה מוותרת על דבר חשוב בגלל קדושת השבת, ומי שהמדינה יקרה לו גם השבת צריכה להיות יקרה לו”.

משרד התרבות והספורט מסר בתגובה למכתב של הרב הראשי לירושלים: “סוגיית האירוויזיון איננה בסמכות המשרד ואיננה מונחת על שולחנה של השרה מירי רגב. אנא פנו לגורמים הרלוונטיים שהסוגייה בסמכותם ובטיפולם”.

 

אירווזיון, הרב שטרן

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נעצור את זה בגופינו
    25/06/2018 17:03
    אביחי
  1. אסור שהאירוביזיון יגיע לעיר הקודש.
    טומאת העמים בירושלים? ונגיד שזה היה ביום חול. אז זה היה בסדר? זה הגועל של עמי העולם ןאת זה רוצים להביא לכאן? אם היה אפשר היה צריך שאירוע כזה לא יעלה על אדמת הארץ בכלל.