המחבל חשף: החמאס שילם להורי תינוקת – שיטענו שמתה מגז מדמיע

מחמוד עומר, מחבל בן 20 תושב רצועת עזה, שנלכד על ידי צה"ל, מואשם שהשתתף בהתפרעויות בגבול הרצועה וניסה להסתנן • המחבל הוא דודה של התינוקת שחמאס טען שמתה מגז מדמיע
חיים טוויל
ח' תמוז התשע"ח / 21.06.2018 11:58

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד מחמוד עומר, מחבל כבן 20 תושב רצועת עזה.

עומר מואשם בעבירות של חברות בארגון טרור, אימונים צבאיים ופעולה בנשק למטרות טרור, התפרעות, ניסיון להסתננות, ניסיון לפגיעה ברכוש צה”ל וניסיון להצתה – המהווים מעשה טרור.

את העבירות ביצע עומר במסגרת המוג’הידין – פלג של ארגון חללי אל אקצה, מטעמו השתתף בחודש שעבר ב’צעדת השיבה’ ובהתפרעויות בקרבת גבול ישראל באזור מעבר קרני.

כמה ימים אחר כך ניסה עומר, יחד עם מחבלים נוספים, לחתוך את גדר הגבול ולהצית עמדת שמירה של צה”ל.

מכתב האישום עולה, כי במהלך שנת 2017 הצטרף עומר למוג’הידין, לאחר שהובטח לו סיוע כספי למשפחתו. עומר השתתף בפעילות דתית של המוג’הידין ובאימונים צבאיים, שנועדו להכשיר את משתתפיהם ללחימה נגד ישראל.

בסוף שנת 2017 הצטרף עומר לפעילות שמירה חמושה (ריבאט) מטעם המוג’הידין והשתתף בשמירות, כשהוא חמוש ברובה קלצ’ניקוב ומחסנית, במטרה להילחם בכוח צה”ל אם יגיע לאזור.

ב-14 במאי יצא עומר להשתתף בצעדת השיבה מול גבול ישראל באזור סג’עיה שברצועת עזה. במקום התקהלו כ-10,000 אנשים, חלקם טיפסו על חומת מעבר גבול קרני, וניסו להשחית את השערים של מעבר הגבול. כאשר השתתף עומר בהתפרעות בקרבת הגבול, התקשרה אליו אימו ואמרה לו כי בתה של מרים אחותה, תינוקת בת 8 חודשים בשם לילא אל ג’נדור מתה.

כשהגיע עומר לביתו נודע לו כי לילא מתה עקב מחלת דם שככל הנראה דומה למחלה שגרמה למותו של אח אחר של התינוקת, שמת בשנת 2017 בגיל דומה, וכי ההורים אמורים לעבור בדיקות דם כתוצאה מכך.

מאוחר יותר נודע לעומר כי דודתו מרים ובעלה אנואר סיפרו לתקשורת כי לילא מתה עקב שאיפת גז מדמיע שפיזרו חיילי צה”ל במהלך ההפגנות באזור הגבול, דבר שאינו אמת, וזאת משום שבכיר החמאס, יחיא סנואר, שילם להם 8,000 ש”ח כדי שיטענו כי לילא מתה בשל שאיפת גז מדמיע במהלך הפרות הסדר.

ב-28 במאי הצטרף עומר למחבלים נוספים מתנועת המוג’הידין במטרה לחתוך את גדר הגבול, להיכנס לישראל שלא כדין ושלא דרך מעבר גבול, לשרוף עמדת שמירה בלתי מאוישת של צה”ל, לעשות בידיהם סימן ניצחון, ולצלם את האירוע.

תפקידו של עומר היה להיות תצפיתן בזמן האירוע.

עומר ושני מחבלים אחרים יצאו לאזור הגבול, כשהאחרים נושאים עימם מספריים לחיתוך תיל ובקבוק בנזין וכן מצלמת ווידאו.

השלושה הגיעו לגבול, אך לא הספיקו להוציא לפועל את תכניתם לאחר שחיילי צה”ל הבחינו בהם ופתחו לעברם באש. עומר ואחד הפעילים שהיה עימו נעצרו על ידי צה”ל.

במקביל להגשת כתב האישום בקשה הפרקליטות להורות על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים נגדו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות