בנט: ‘‏מי שיורה עליך – אתה יורה עליו’ • גלנט: ‘לא לירות על בני 8’

גלנט תקף את בנט: "מי שרוצה לירות בילד בן 8 לא מבין את מגבלות הכוח שלנו. אנחנו נצא בהפסדנו מהדבר הזה ולא נרוויח מהעניין. מי שחושב שזו הדרך - שוגה" • השר בנט: המחבלים אינם בני 8, זו תעמולה שקרית שאויבנו מפיצים. מי שיורה על משפחתך, אתה יורה עליו. זה ‏כל-כך ברור"
אריה ריבקינד
ז' תמוז התשע"ח / 20.06.2018 12:30

יו”ר הבית היהודי נפתלי בנט דוחה את הביקורת שהשמיע השר יואב גלנט – וקורא לבצע ירי לעבר מחבלים מרצועת עזה שמשגרים עפיפוני תבערה ורקטות לעבר ישראל.

״המחבלים היורים אינם בני 8. זו תעמולה שקרית שאויבנו מפיצים. ‏מי שיורה על משפחתך, אתה יורה עליו. ‏מי שיורה על בני עמך, אתה יורה עליו. ‏מי שמשלח בלוני נפץ ותבערה על תושבי מבואות עזה, אתה יורה עליו״, אמר בנט.

בנט הדגיש: “‏כל-כך ברור שאני מתקשה להאמין שאני צריך לנמק. ‏כפי שאמרתי, הבלגה מובילה להסלמה”.

השר יואב גלנט מסיעת ‘כולנו” מתח הבוקר ביקורת, בתוכניתה של אילה חסון ב-103fm, על דרישת השר בנט לבצע ירי חי לעבר משגרי העפיפונים מעזה.

לכוח יש יתרונות אך יש גם מגבלות”, אמר גלנט. “מי שלא מנוסה בהפעלת כוח לא מבין את מגבלות הפעלת הכוח ומאמין שניתן לפתור באמצעותו הכל. זו התוצאה של חוסר ניסיון וחוסר הבנה בתחום. מי שרוצה לירות בילד בן שמונה לא מבין את מגבלות הכוח – זו שגיאה חמורה.

“יתרה מכך, כשמישהו שולח מאות אנשים על מנת להיהרג על הגדר ואתה תפגע דווקא בילד בן שמונה הוא ידאג שיהיו עשרות ילדים בני שמונה על מנת שתפגע בהם. אנחנו נצא בהפסדנו מהדבר הזה ולא נרוויח מהעניין. מי שחושב שזו הדרך – שוגה”.

לדבריו, “החמאס משתמש באופן ציני ואכזרי בדם של חפים מפשע כדי לעורר פרובוקציה בין לאומית – גם לזה אנחנו נמצא פתרון. אני לא מזלזל בטרור העפיפונים, אך יש להתייחס אליו בפרופורציות. אנחנו לא צריכים להיגרר לאן שאנחנו לא רוצים להגיע. אנחנו יודעים לפגוע במי שצריך. אם נרצה נגיע למי שנותן את ההוראה לשלוח עפיפונים ונחסל אותו”.

כשנשאל מהן גבולות הסבלנות של מדינת ישראל הסביר: “עלינו לזכור שאנחנו זקוקים לשקט מול רצועת עזה בעת הזו כי יש לנו נושאים חשובים יותר לעסוק בהם. מאחר ואין לנו כוונה לכבוש את הרצועה ולהשתלט עליה אנחנו תמיד נחזור לאותו מצב לכן כדאי לנו לעצור סבבי לחימה מהר ככל שניתן.

“חשוב להבהיר – אנחנו לא מוכנים לקבל ירי אפילו של רקטה אחת, שריפה של שדה אחד או פגיעה באזרח אחד. אנחנו נמצא את הדרכים להתמודד. אם חמאס חושב שהוא יעיף מאות עפיפונים ואמצעי תבערה ואנחנו נשחק במגרש שלו הוא שוגה.

“העובדות הן שמדינת ישראל הולכת וחוסמת את דרכי הטרור של החמאס. כבר יותר קשה להם לחדור לישראל דרך היבשה, הים או האוויר. להערכתי עד סוף שנה הבאה נהיה במצב בו ננתק את פוטנציאל המנהרות מעזה כשמרבית מהרקטות נבלמות על ידי כיפת ברזל”.

“אני מציע שאנחנו נסתכל על הדברים בפרופורציה”, הבהיר, “לא צריך להפוך כל אירוע לטרגדיה לאומית. כשהייתי אלוף פיקוד דרום בשנים 2006-2008 נורו עשרת אלפים רקטות ופצמ”רים לתוך שטח מדינת ישראל ללא כיפת ברזל. ביצענו מאות מבצעים ונהרגו בהם אלף מחבלים וכ-40 חיילי צה”ל. המצב היום לא מושלם אך יש הבדל גדול מהימים ההם למה שקורה היום. בואו ננהג במתינות ונזכור שיש לנו בעיה חמורה בצפון שאנו צריכים לרכז אליה את המשאבים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות