דיל חוק הגיוס? משה גפני בולם את חוק המואזין: “רק מרגיז, לא יעבור”

חוק המואזין אמור לעלות לדיון בצהרים בוועדת החוקה, אבל ח"כ משה גפני מהיר להצהיר בוועדת הכספים: "סיכמנו שהחוק הזה לא ימשיך הלאה. אם זה יעבור זה יופעל רק נגד החרדים, אני לא חושב שיש לזה תועלת מעשית".
אריה ריבקינד
ו' תמוז התשע"ח / 19.06.2018 11:02

ועדת הכספים של הכנסת דנה הבוקר (שלישי) בהצעה לסדר של ח”כ אחמד טיבי בנוגע לחוק המואזין, שאמור לעלות לדיון בצהרים בוועדת החוקה של הכנסת.

“אני פונה אלייך ח”כ גפני לעניין ההבנות שהיו בנינו, ההבנה שאתה גילית לציפור הנפש שלנו”, אמר טיבי.

יו”ר הוועדה ח”כ משה גפני הכריז: “סיכמנו שהחוק הזה לא ימשיך הלאה, הוא עבר טרומית וזה הסיכום בינינו. לאחר ששוחחנו אני וח”כ טיבי, אני סבור שהחוק הזה אסור שימשיך, דיברתי עם יו”ר הקואליציה ועם מציע ההצעה – וזו עמדת יהדות התורה וש”ס. הוא לא יעבור. זה חוק שרק מרגיז ולא עושה משהו.

“יש חוק למניעת רעש שיכול לתת מענה לסוגיה, המשטרה לא מפעילה את האמצעים לעצור את הרעש. אם זה יעבור זה יופעל רק נגד החרדים, אני לא חושב שיש לזה תועלת מעשית. מה שזה יעשה זה שאחד באינדונזיה יחשוב שישראל רוצה לעצור את המואזין במסגדים. דיברתי גם עם יו”ר ועדת החוקה, גם אם יהיה דיון לא תהיה הצבעה”.

ח”כ אורי מקלב: “התנגדנו לחוק הזה מהרגע הראשון, אמרנו זאת בתחילת הדרך וזו עמדתנו גם עכשיו”.

כפי שנחשף בחרדים 10, בין הח”כים החרדים לאחמד טיבי נרשמה הסכמה על תמיכה הדדית: החרדים יבלמו את חוק המואזין, בעוד הערבים לא יפגעו בחוקים הנחשבים בבת עינן של הסיעות החרדיות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות