גבאי ומלחמתו בחרדים: “נצביע נגד חוק הגיוס. רוצים שכולם יעשו צבא”

יו"ר העבודה בישיבת הסיעה בכנסת: "אנחנו רוצים שכל צעיר וצעירה בישראל יעשו צבא, שירות לאומי או שירות אזרחי. בחוק המדובר כרגע אין לא שוויון בנטל ולא תגמול אמיתי לחיילים שמשרתים"
אריה ריבקינד
ה' תמוז התשע"ח / 18.06.2018 14:53

יו”ר המחנה הציוני אבי גבאי התייחס אחר הצהריים (שני), בפתח ישיבת סיעתו בכנסת, לחשיפה של קלמן ליבסקינד ב’מעריב’ על קשריו העסקיים עם מונופול הגז.

“השבוע חזרו כוחות החושך לפעול יחד. חברות הגז והפוליטיקאים שמחוברים אליהן באמצעות קשרים של כסף וכוח. אבל למה דווקא השבוע? כי היום התקיים דיון בוועדת הביקורת בראשות ח”כ שלי יחימוביץ, בעניין דו”ח מבקר המדינה על מחירי הגז”, טען גבאי.

לדבריו, מדובר ב”דו”ח שקובע שנתניהו ושטייניץ איפשרו לחברות הגז לשדוד אותנו בהרבה מאוד מיליארדי שקלים. דו”ח שמאשר את מה שאמרתי לאורך כל ההתנגדות שלי למתווה הזה. ברור לכולם שבפרספקטיבה של שלוש שנים צדקתי – אין תחרות. אין פיקוח”.

גבאי טען: “יש שיאמרו: עוד דיון בוועדה של הכנסת שבסופו תצא הודעה לעיתונות. אז זהו. שלא. זה דיון סופר חשוב בעיקר בגלל העיתוי. בהסכם של חברת חשמל יש אופציה לעדכון מחיר, ולכן החברות מפחדות שנדבר על זה. הן מפחדות שאנחנו כציבור נדרוש מחברת חשמל לעמוד על האינטרס שלנו. דירקטוריון חברת החשמל בגד בציבור, קיבל הוראה פוליטית שלא להתנגד למתווה ומכר אותנו. שיהיה ברור, אנחנו נמשיך לעסוק בזה. לא ניתן להם למכור אותנו שוב”.

יו”ר העבודה הוסיף: “שיהיה ברור – חברות הגז לא היו מצליחות בלי הפוליטיקאים שבאמת עבדו בשבילן. ראש הממשלה, הבטחת מאות מיליארדים למשק הישראלי. איפה הם? איפה הכסף לחינוך ולבריאות? איפה קרן העושר שמעולם לא הוקמה? הכסף לא הגיע כי ויתרת עלינו. כי השארת את הכסף אצל החברים שלך.

“שר האנרגיה שטייניץ, הדובר של חברות הגז, לא הבין בעצמו שכל הסביבה שלו נגועה וחשודה בשחיתות. שר הרווחה חיים כץ, מי שאת חשבון ההשקעות הפרטי שלו ניהל איש חברות הגז. כן, ככה פשוט. מי היה מאמין?”

גבאי תקף את כחלון ואת לפיד: “יש גם את הפוליטיקאים שברחו מהקרב הכלכלי הכי גדול שהיה כאן אי פעם! פוליטיקאים שהבטיחו להילחם כמו אריות במונופול הגז, אבל רק חיפשו ניגוד עניינים כדי לברוח. ואותם פוליטיקאים ששואלים ‘איפה הכסף?’ אתכם אני שואל ‘איפה האומץ?’ למה הזזתם את העיניים כשראיתם אותם שודדים את הציבור? בשביל זה באתם לפוליטיקה?

” אני מתחייב. לא נניח לעניין ולא נאפשר את המשך העושק הזה. לא משנה כמה ספינים תייצרו. כפי שאמרתי לאורך כל המאבק – דברים לא הגיוניים סופם להתפרק ואנחנו נדאג שהם יתפרקו”.

על חוק הגיוס אמר יו”ר העבודה: “אני אומר כעת בבירור – אנחנו נצביע נגד חוק הגיוס. העקרונות שלנו ידועים: אנחנו רוצים שכל צעיר וצעירה בישראל יעשו צבא, שירות לאומי או שירות אזרחי. אבל עד שהחלום הזה יתגשם, הילדים שלנו, אלה שתורמים למדינה – חייבים לקבל יותר. בחוק המדובר כרגע אין לא שוויון בנטל ולא תגמול אמיתי לחיילים שמשרתים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות