משה גפני: “כל עוד גדולי התורה לא אמרו את דברם אין החלטה רשמית”

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל הורתה אמש לנציגי הסיעה בכנסת למנוע את העברת חוק הגיוס במתכונתו הנוכחית • גורם ביהדות התורה: "את השינויים בחוק הגיוס נדרוש לבצע בשבועיים הקרובים, לפני האישור בממשלה" • גפני: "כמו בכל נושא, גדולי התורה הם שיחליטו על חוק הגיוס"
אריה ריבקינד
ב' תמוז התשע"ח / 15.06.2018 16:13

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל הורתה אמש לנציגי הסיעה בכנסת למנוע את העברת חוק הגיוס שהוגש על ידי הוועדה לבחינת גיוס בני הציבור החרדי המשותפת למשרד הביטחון וצה”ל – במתכונתו הנוכחית.

ומה העמדה של סיעת דגל התורה?

מלשכת יו”ר ‘דגל התורה’, ח”כ משה גפני, נמסר לחרדים 10, כי “כמו בכל נושא, מרנן גדולי התורה שליט”א הם שיחליטו על חוק הגיוס וכל עוד לא אמרו את דברם – אין החלטה רשמית בנושא”.

כפי שדווח בחרדים 10, מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, שהתכנסה אתמול אחר הצהרים בירושלים, הכריעה כי יש להכניס שינויים בחוק הגיוס.

בכינוס המועצת השתתפו האדמו”רים מגור, ויז’ניץ, באיאן, סלונים, סאדיגורה, סערט ויז׳ניץ, מודז׳יץ.  כן השתתפו סגני השרים יעקב ליצמן ומאיר פרוש, וחברי הכנסת לייזר מוזס וישראל אייכלר. מהישיבה נעדרו האדמו״רים מצאנז, ויז׳ניץ-מרכז, ביאלה ובעלזא.

לחרדים 10 נודע, כי סגן השר מאיר פרוש נפגש עם האדמו”ר מצאנז יום קודם הישיבה ושמע ממנו על התנגדותו הנחרצת למתווה חוק הגיוס המוצע.

יו״ר ש״ס, השר אריה דרעי, אמר לאחר פרסום המלצות הוועדה: “קיבלתי הערב את תזכיר חוק הגיוס שהופץ על ידי שר הבטחון. אלמד אותו היטב ואביא אותו במלואו לעיונם והכרעתם של מרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה ובראשם מרן ראש הישיבה שליט״א.

סיעת ש״ס רואה בלימוד התורה ערך עליון בעם ישראל ותעמוד בתוקף שכל לומד תורה יוכל להמשיך לשקוד על תלמודו ללא הפרעה וללא כל מגבלה.

סיעת שס מביעה מורת רוח על הניסיון להעניש את לומדי התורה על ידי הפחתת תקציבי המוסדות. לא ניתן יד לכל פגיעה במעמדם של בני הישיבות”.

גורם ביהדות התורה אמר ליקי אדמקר מוואלה, כי “את השינויים בחוק הגיוס נדרוש לבצע בשבועיים הקרובים, קודם אישור החוק בממשלה או בקריאה ראשונה בכנסת”.

בראש הוועדה המיוחדת של הכנסת לאישור חוק הגיוס החדש יעמוד יו”ר הקואליציה, ח”כ דודי אמסלם.

הוועדה לבחינת גיוס בני הציבור החרדי המשותפת למשרד הביטחון וצה”ל המליצה, בין השאר: קביעת יעדי גיוס חדשים לצה”ל ולשירות הלאומי, העלאה שנתית הדרגתית במספר המשרתים, סנקציות כלכליות משמעותיות על הישיבות בגין אי-עמידה ביעדי הגיוס, וקידום הטבות ותגמולים לכלל המשרתים.

ההמלצות אינן כוללות עיצומים פליליים נגד מי שלא ייתגייס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות