החרדים ידרשו מנתניהו: העבר את האירוויזיון מירושלים לעיר אחרת

רחוק מהעין: לאחר שהמפלגות החרדיות הבינו שאי אפשר יהיה שלא לקיים את ההכנות לאירוויזיון במהלך שבת, הן דורשות להעביר את התחרות מהבירה לעיר אחרת
אבי כץ
ב' תמוז התשע"ח / 14.06.2018 23:23

הסיעות החרדיות דורשות שהאירוויזיון שיתקיים בשנה הבאה בישראל לא ייערך בירושלים – בגלל חילול השבת הצפוי. כך פורסם הערב (חמישי) במהדורת ‘החדשות’.

על פי הדיווח, הנציגים החרדים הבינו כי אין באמת אפשרות להימנע מחילול שבת, שכן לא ניתן להתחיל לבצע את ההכנות לתחרות, שתתקיים במוצאי שבת בשעה 22:00, אחרי צאת השבת. כמו כן, התכתיב מאירופה הוא שהחזרה הגנרלית תתחיל בדיוק יממה לפני. כלומר – בשבת.

גורמים במפלגות החרדיות סיפרו לכתב ‘החדשות’, כי הם מתכוונים להתעקש בפני ראש הממשלה שהאירוויזיון לא יהיה בירושלים. לדבריהם, אם כבר תחולל השבת ותיערך חגיגה צבעונית בשישי-שבת, אז “רחוק מהעין ורחוק מהלב”. הם דורשים שהדבר יתקיים בכל עיר אחרת – רק לא בירושלים.

ביום שני תיערך פגישה בהשתתפות נתניהו, שר התקשורת קרא ושר האוצר כחלון, ואז יוכרע היכן לקיים את התחרות.

ביום שלישי האחרון פורסם במהדורת ‘החדשות’, כי בשיחה שהתקיימה בשבוע שעבר בין בכירים באיגוד השידור האירופי שמפיק את האירוויזיון, לבין אלדד קובלנץ, מנכ”ל תאגיד השידור הישראלי ‘כאן’, העבירו בכירים באיגוד מסר חריף לישראל, לפיו “על הפוליטיקאים להפסיק להתערב בנושא”.

האירופים ציינו כי “אין לנו שום בעיה עם ירושלים. הם הופכים את הסוגיה לפוליטית ומזמינים עלינו לחצים. עליכם להציג לנו מספר אלטרנטיבות על פי התקנון, אבל מבחינתנו אין שום בעיה עם ירושלים במידה והיא תעמוד בדרישות המקצועיות”, הסבירו בגוף השידור האירופי, והדגישו: “שידרנו ממנה בעבר ומבחינתנו אפשר לעשות זאת שוב”.

כפי שזה נראה כרגע – האיום המרכזי על קיום האירוויזיון בבירה, הוא האיום החרדי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות